Holenderski producent autobusów VDL dostarczy 55 standardowej długości pojazdów Citea SLF–120 Electric do rotterdamskiego przewoźnika autobusowego RET. To kolejne tego rodzaju dostawy w Holandii.
Przewoźnik właśnie podpisał z VDL porozumienie. Producent będzie odpowiedzialny za dostawę nie tylko samych pojazdów, ale też systemu zarzadzania nimi i infrastruktury do ładowania. Autobusy będą ładowane w nocy w zajezdni wolnymi ładowarkami o mocy 50 kW, a także w kilku miejscach w mieście szybkimi ładowarkami o mocy 300 kW, za pomocą pantografu. W założeniu jednak pojazdy mają być w stanie jeździć na określonych trasach cały dzień, bez konieczności dodatkowego ładowania.
W Holandii plan rządowy, ale też popierany przez władze lokalne, zakłada, że od 2025 r. nie będą kupowane nowe autobusy napędzane silnikiem diesla, a od 2030 r. w ogóle nie będą tam jeździły autobusy z takim napędem.
Dla VDL zamówienie w Rotterdamie jest kolejnym dużym zamówieniem na elektrobusy. Wcześniej podpisał umowy na dostawę 43 elektrobusów do Eindhoven i 100 elektrobusów dla Amsterdamu i pobliskiego Schiphol.