Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rotterdam. Główna ulica przebudowana za 58 mln euro

Dalej Wstecz
Autor:

Magdalena Romanowska

Data publikacji:
2021-04-10 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/ad.nl/Dutch Cycling Embassy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rotterdam. Główna ulica przebudowana za 58 mln euro
fot. Facebook/Dutch Cycling Embassy
Zakończyła się, trwająca niespełna 3 lata, przebudowa ulicy Coolsingel w Rotterdamie. Jedna z najsłynniejszych dróg w drugim co do wielkości mieście Niderlandów przeszła metamorfozę wartą 58 mln euro. Dzięki niej dwa pasy samochodowe zostały przekształcone w chodniki i ścieżki rowerowe.

Coolsingel to jedna z najbardziej znanych ulic w centrum Rotterdamu . Znajduje się w dzielnicy Cool . Ulica prowadzi od Hofplein do Churchillplein. Jak podaje portal ad.nl, dotychczas ulicą Coolsingel przejeżdżało 22 tys. samochodów dziennie, a przy tym przemierzało ją 55 tys. pieszych. Zdecydowano, że w związku z tak dużym liczbą przechodniów i dysproporcją pomiędzy nimi a samochodami, należy oddać część przestrzeni niezmotoryzowanym.

fot. Facebook/Dutch Cycling Embassy
W 2016 roku ogłoszono plany przebudowy, w celu zmniejszenia korków na ulicy. Początkowo szacowano go na 47 mln euro. W marcu 2021 r. remont dobiegł końca i jego ostateczny koszt wyniósł 58 mln euro.



Jego efektem jest przerobienie oddanie dwóch pasów samochodowych pieszym i rowerzystom, a także większe zazielenienie tej przestrzeni. Zasadzono 77 nowych drzew i krzewów, których sadzonki sprowadzono z Włoch. Stworzono też kilka mini parków.

fot. Facebook/Dutch Cycling Embassy
W praktyce przekłada się to na 10 tys. mniej samochodów dziennie, ograniczenie prędkości do 30 km/h, osobną linię tramwajową oraz bogatą przestrzeń do spacerowania, poruszania się na rowerze i odpoczynku.

fot. Facebook/Dutch Cycling Embassy
Charakterystycznym elementem są malowane na żółto drogi rowerowe, różniące się od, czerwonych w większości, innych tego typu dróg w Rotterdamie. Jak poinformował Adriaan Geuze, główny projektant nowego bulwaru, chciano postawić na cieplejszą mieszankę kolorów. Kamień, którym wykładano ścieżki, był sprowadzany z Indii. Po wybuchu pandemii i wprowadzonym w Indiach lockdownie, wykonawca musiał znaleźć lokalny zamiennik, dlatego obecnie ścieżkę tworzą materiały mieszane.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5