Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rośnie zainteresowanie PKS+

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-11-02 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rośnie zainteresowanie PKS+
fot. MJ
Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Infrastruktury z roku na rok zwiększa się zainteresowanie programem PKS+, który ma na celu uruchamianie nowych lub też przywracanie starych połączeń autobusowych. Według MI w tym roku dotacjom z programu objęto 4080 linii autobusowych, a łączna kwota dofinansowania sięgnęła prawie 436 milionów złotych. Resort zapowiedział też wprowadzenie możliwości zawierania długotrwałych umów w ramach Funduszu, co do tej pory często było postulowane przez ekspertów w branży.

Od momentu uruchomienia Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych z każdym rokiem wzrasta liczba linii autobusowych objętych dopłatą z programu. Najnowszych danych na ten temat dostarczyło Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelacje złożone przez posłankę Iwonę Michałek.

Rafał Weber, sekretarz stanu w MI, podkreślił w odpowiedzi, że w tym roku opłatą objęto 4080 linii autobusowych, a kwota jaka została wydatkowana na to działanie sięgnęła prawie 436 milionów złotych. Posłanka Michałek pytała o liczbę linii i kwoty, jakie zostały uruchomione i dopłacone do uruchomienia kursów w każdym z regionów Polski w tym roku. Ponadto Parlamentarzystka spytała resort o kwotę, które otrzymało każde z województw na uruchamianie poszczególnych linii od początku funkcjonowa programu.

Dane dla każdego z województw:



Dzięki danym za ten rok widzimy, że najwięcej linii udało się objąć dopłatą na Mazowszu, gdzie liczba takich linii to aż 539, znacznie kontrastuje to z 77 liniami w województwie lubuskim, które zamyka całą stawkę. Dużo linii zostało objętych dopłatą także na Podkarpaciu, Kujawach i w Wielkopolsce.

Poniżej szczegółowa liczba linii i koszt dopłaty w każdym z województw:



Posłanka Michałek pytała także o planowane zmiany w programie.

– Resort infrastruktury prowadzi prace nad projektem ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, w ramach którego będzie nowelizowana ustawa o Funduszu. W ramach przygotowywanego projektu ustawy przewiduje się m.in. rozwiązania polegające na wprowadzeniu możliwości zawierania wieloletnich umów o dopłatę z Funduszu, a także utrzymanie od 2022 roku obowiązującej obecnie kwoty dopłaty z Funduszu dla organizatorów publicznego transportu w kwocie nie wyższej niż 3,00 zł do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej – odpowiedział Weber.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKS+ się rozwija

Komunikacja

PKS+ się rozwija

Jakub Rösler 20 września 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5