Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Romet: Mamy boom na rowery

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2020-07-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Romet: Mamy boom na rowery
fot. Romet
Rowery zyskują na popularności w czasach pandemii. O rosnącym popycie informuje Arkus & Romet Group. Jeszcze w marcu zamknięte były niemal wszystkie kanały sprzedaży, a spółka musiała zwolnić część pracowników. W maju sprzedaż bije rekordy.

W wielu miastach władze już od początku pandemii sugerowały, idąc za opiniami ekspertów, że to właśnie rower może być najlepszym środkiem transportu w tych trudnych czasach. W Wiedniu, Berlinie, Budapeszcie czy Bogocie wyznaczano specjalne pasy rowerowe, czy zamykano całe ulice. Coraz więcej osób było zainteresowanych korzystaniem z roweru, część miast wyszła tym potrzebom naprzeciw i obniżyła stawki za korzystanie z rowerów miejskich. Popyt na rowery zaczął szybko rosnąć.

– Ruch rowerowy jest głównym wygranym pandemii na całym świecie. Nie tylko pozwala zachowywać dystans fizyczny, ale korzystanie z niego zapewnia lepszą kondycję, a w konsekwencji i odporność organizmu – mówi dr Michał Beim z Uniwersytetu Przyrodniczego. Podobnego zdanie jest wielu naukowców, samorządowców i jak się wydaje także zwykłych ludzi na całym świecie.

Załamanie sprzedaży w marcu

Sytuacja nie jest jednak aż taka prosta. Dla branży rowerowej to marzec był zawsze początkiem wysokiej sprzedaży, a w tym roku w marcu świat niemal się zatrzymał. – Większość sklepów naszych dystrybutorów była zamknięta. Dodatkowo nasi kluczowi klienci, czyli duże sieci sportowe, zlokalizowani są w dużych galeriach handlowych, które także były zamknięte. Dodając do tego fakt, że ponad połowa naszej produkcji rowerów to eksport, który trafia na rynki Europy – to oznaczało, że nasze dotychczasowe kanały dystrybucji zostały sparaliżowane i praktycznie przestały funkcjonować – mówi Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Arkus & Romet Group.

– Pomimo nawet tej trudnej sytuacji w branży którą mieliśmy w marcu, nasze fabryki cały czas pracowały. Nie zatrzymaliśmy produkcji nawet na jeden dzień, produkowaliśmy tylko przy zmniejszonej wydajności produkcyjnej, bo mieliśmy nadzieję, że sytuacja w najbliższych miesiącach się zmieni i będziemy mogli zapewnić powrót do stabilnego funkcjonowania naszej firmy i tak na szczęście się stało – mówi Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Arkus & Romet Group.

Władze spółki przyznają, że konieczna była redukcja zatrudnienia dlatego, że pandemia koronawirusa wywołującego COVID-19 wybuchła w kluczowym dla branży rowerowej okresie, a prognozy były bardzo niepokojące. Ostatecznie zwolnionych do końca marca zostało 124 pracowników. Jak na razie spółka unika jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, kiedy ponownie zacznie zatrudniać, ale zarząd „jest dobrej myśli”.

Rowerowy boom w maju

Pod koniec kwietnia sytuacja zaczęła się poprawiać. – Sygnały o tym, że sprzedaż rusza, zaczęliśmy otrzymywać w zasadzie w jednym czasie od większości naszych najważniejszych klientów sprzedających rowery Romet – przyznaje Grzyb. – Sprzedaż rowerów od maja jest na bardzo wysokim, rekordowym poziomie – podkreśla przedstawiciel Rometa. Dynamiczny wzrost sprzedaży w maju wynika z kumulacji zakupów, które nie były możliwe w marcu i kwietniu oraz rosnącego zainteresowania rowerem.

– Jeśli chodzi o prognozę dotyczącą dalszego ciągu tego roku, to zrealizujemy produkcję na podobnym poziomie jak rok temu, czyli do końca naszego roku obrachunkowego, który trwa do końca lipca 2020. Jeśli mówimy o sezonie 2021, to prognozy wyglądają dobrze, i jeśli nic istotnego nie wydarzy się na rynku z przyczyn ekonomicznych - czego nie jesteśmy w stanie przewidzieć w związku z pandemią i ewentualnymi obostrzeniami - to w 2021 roku planujemy znacznie zwiększyć liczbę produkowanych rowerów – wyjaśnia wiceprezes Arkus & Romet Group.

Romet nie odnotował jak na razie znaczących zmian w strukturze sprzedaży. Pojazdy elektryczne sprzedają się w podobnej proporcji do rowerów z tymi bez napędu jak w latach wcześniejszych. – Sprzedają się w zasadzie wszystkie typy rowerów i zarówno w Polsce, jak i w Europie. Można powiedzieć, że to boom na rowery – przyznaje Grzyb.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5