Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Rogów: Dlaczego stary dworzec musiał zostać zburzony?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-11-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rogów: Dlaczego stary dworzec musiał zostać zburzony?
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 plDworzec kolejowy w Rogowie
Toczą się prace rozbiórkowe przy starym dworcu kolejowym w Rogowie. Wizualnie obiekt nie był w złym stanie technicznym, a do końca jego eksploatacji pozostawał zamieszkały. Dlaczego więc podjęto decyzję o rozbiórce? PKP SA tłumaczą to nowymi wymaganiami, jakie stawiane są aktualnie punktom obsługi podróżnych.

We wrześniu informowaliśmy na naszych łamach o inauguracji prac przy budowie nowego dworca kolejowego w Rogowie w województwie łódzkim. Stacja Rogów leży na linii kolejowej nr 1 pomiędzy Koluszkami a Skierniewicami. Zatrzymują się tam przede wszystkim pociągi regionalne z Łodzi do Skierniewic, ale także część kursów łączących dwa największe miasta centralnej Polski, a więc Łódź i Warszawę.

Kolej nie chce lokatorów w budynkach dworcowych. „Decyduje bezpieczeństwo”

Wiąże się to z wyburzeniem starego budynku dworcowego. – Nie spełniał on wymogów, jakie stawiane są nowoczesnym obiektom dworcowym – mówi Aleksandra Rudzińska-Rdzanek, główny specjalista w Wydziale Komunikacji Polskich Kolei Państwowych SA. Zwraca uwagę przede wszystkim na niedostosowanie budynku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. – Poza tym dworzec był kosztochłonny w utrzymaniu – dodaje.

Stary budynek był częściowo zamieszkały. – Aktualnie, ze względów bezpieczeństwa, odchodzi się od mieszkań na terenie dworca – ocenia nasza rozmówczyni. Zapewnia także, że wszystkie rodziny, które korzystały z lokali znajdujących się w budynku, otrzymały inne mieszkania w uzgodnionej z PKP SA lokalizacji.

Dworzec nie był zabytkowy

– Budynek nie znajdował się w rejestrze ani ewidencji zabytków – informują służby prasowe zarządcy rozbieranego obiektu. Zapewniają także, że pasażerowie skorzystają na decyzji o budowie nowego dworca. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek nie odniosła się natomiast bezpośrednio do naszych pytań o stan techniczny staregu obiektu i o próby jego adaptacji do innych, nowych celów przed decyzją o jego wyburzeniu.

Przypomnijmy, że Polskie Koleje Państwowe planują niebawem wyburzyć kolejny dworzec w regionie łódzkim – w nieodległych od Rogowa Koluszkach. Tam również wybudowany ma zostać nowy obiekt, ale już w nieco innej lokalizacji. Spółka tłumaczy swoją decyzję m.in. chęcią przeniesienia obsługi podróżnych w korzystniejsze miejsce.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rusza przebudowa dworca Palędzie [wizualizacje]

Przestrzeń

Rusza przebudowa dworca Palędzie [wizualizacje]

Redakcja 05 listopada 2020

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Zbąszyń

Przestrzeń

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Zbąszyń

Witold Urbanowicz 05 listopada 2020

Nowa Częstochowa Główna. Ruszają prace projektowe

Przestrzeń

Nowa Częstochowa Główna. Ruszają prace projektowe

Redakcja 03 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5