Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rewolucja komunikacyjna w Londynie. Crossrail przewiózł pierwszych pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2022
Ostatnia modyfikacja:
24-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

We wtorek 24 maja w Londynie oficjalnie otwarto linię Elizabeth (znaną wcześniej jako Crossrail). To średnicowa linia kolejowa, będąca rodzajem metra regionalnego, która ma zrewolucjonizować komunikację miejską w stolicy Wielkiej Brytanii.

Pociągi między stacjami Paddington i Abbey Wood wystartowały o 6:30. W sumie zainaugurowano dziewięć nowych stacji. Pociągi na razie będą jeździć od poniedziałku do piątku w godz. 6:30-23:00 z częstotliwością co pięć minut. Na razie stacja Bond Street pozostaje zamknięta.

Połączenia z Paddington do Heathrow i Reading oraz z Liverpool Street do Shenfield, uruchamiane wcześniej pod marką TfL Rail, formalnie stały się częścią linii Elziabeth, oznaczonej na schematach kolorem fioletowym. Na razie jednak pasażerowie jadący z tych kierunków muszą przesiadać się na stacjach Paddington i Liverpool Street do nowo otwartego podziemnego odcinka tej linii. Połączenia mają zostać zintegrowane jesienią, kiedy też na głównym odcinku Crossrail – między Paddington a Whitechapel – częstotliwość wzrośnie do 22 pociągów na godzinę w szczycie.

Crossrail zwiększa przepustowość komunikacji szynowej w centrum Londynu o 10%. – To historyczny dzień – nie tylko dla Londynu, ale i całego kraju, zwłaszcza w roku platynowego jubileuszu królowej. Ta nowa linia to najbardziej istotne zwiększenie możliwości systemu komunikacyjnego od dekad. Efekt ekomomiczny idzie w miliardy. Linie będzie służyć do 200 mln pasażerów rocznie. Jestem przekonany, że podróżni docenią nowoczesne pociągi, piękne i dostępne stacje, a także skrócenie czasu podróży. Lina Elizabeth to coś więcej niż nowa linia kolejowa – zapewni ona istotny impuls gospodarczy całemu krajowi i pomoże w tubo-doładowaniu po pandemii – mówi Sadiq Khan, burmistrz Londynu.

Koszt budowy nowej linii urósł do 18,9 mld funtów (ok. 103,8 mld zł). Do obsługi linii Elizabeth kupiono od Bombardiera 66 jednoprzestrzennych pociągów złożonych z dziewięciu wagonów. Składy były już wykorzystywane w ramach połączeń TfL Rail. Natomiast Siemens Mobility zapewnił systemy sterowania ruchem i komunikacji. Dzięki systemowi CBTC – Trainguard M – umożliwia zautomatyzowane prowadzenie ruchu na centralnym odcinku linii. Więcej o inwestycji piszemy tutaj.

Za linię Elizabeth w 70% płaci Londyn, z tego 30 punktów procentowych stanowią wpływy biletowe, a 40 – wpływy podatkowe od firm. Pozostałe 30% zapewnia rząd.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Przestrzeń

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2017

Pierwszy pociąg dla Crossrail. Podziemna rewolucja Londynu

Komunikacja

Zobacz również:

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Przestrzeń

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2017

Pierwszy pociąg dla Crossrail. Podziemna rewolucja Londynu

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5