Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rewolucja komunikacyjna w Londynie. Crossrail przewiózł pierwszych pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

We wtorek 24 maja w Londynie oficjalnie otwarto linię Elizabeth (znaną wcześniej jako Crossrail). To średnicowa linia kolejowa, będąca rodzajem metra regionalnego, która ma zrewolucjonizować komunikację miejską w stolicy Wielkiej Brytanii.

Pociągi między stacjami Paddington i Abbey Wood wystartowały o 6:30. W sumie zainaugurowano dziewięć nowych stacji. Pociągi na razie będą jeździć od poniedziałku do piątku w godz. 6:30-23:00 z częstotliwością co pięć minut. Na razie stacja Bond Street pozostaje zamknięta.

Połączenia z Paddington do Heathrow i Reading oraz z Liverpool Street do Shenfield, uruchamiane wcześniej pod marką TfL Rail, formalnie stały się częścią linii Elziabeth, oznaczonej na schematach kolorem fioletowym. Na razie jednak pasażerowie jadący z tych kierunków muszą przesiadać się na stacjach Paddington i Liverpool Street do nowo otwartego podziemnego odcinka tej linii. Połączenia mają zostać zintegrowane jesienią, kiedy też na głównym odcinku Crossrail – między Paddington a Whitechapel – częstotliwość wzrośnie do 22 pociągów na godzinę w szczycie.

Crossrail zwiększa przepustowość komunikacji szynowej w centrum Londynu o 10%. – To historyczny dzień – nie tylko dla Londynu, ale i całego kraju, zwłaszcza w roku platynowego jubileuszu królowej. Ta nowa linia to najbardziej istotne zwiększenie możliwości systemu komunikacyjnego od dekad. Efekt ekomomiczny idzie w miliardy. Linie będzie służyć do 200 mln pasażerów rocznie. Jestem przekonany, że podróżni docenią nowoczesne pociągi, piękne i dostępne stacje, a także skrócenie czasu podróży. Lina Elizabeth to coś więcej niż nowa linia kolejowa – zapewni ona istotny impuls gospodarczy całemu krajowi i pomoże w tubo-doładowaniu po pandemii – mówi Sadiq Khan, burmistrz Londynu.

Koszt budowy nowej linii urósł do 18,9 mld funtów (ok. 103,8 mld zł). Do obsługi linii Elizabeth kupiono od Bombardiera 66 jednoprzestrzennych pociągów złożonych z dziewięciu wagonów. Składy były już wykorzystywane w ramach połączeń TfL Rail. Natomiast Siemens Mobility zapewnił systemy sterowania ruchem i komunikacji. Dzięki systemowi CBTC – Trainguard M – umożliwia zautomatyzowane prowadzenie ruchu na centralnym odcinku linii. Więcej o inwestycji piszemy tutaj.

Za linię Elizabeth w 70% płaci Londyn, z tego 30 punktów procentowych stanowią wpływy biletowe, a 40 – wpływy podatkowe od firm. Pozostałe 30% zapewnia rząd.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mateusz Kieruzal 05 marca 2023

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Przestrzeń

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2017

Pierwszy pociąg dla Crossrail. Podziemna rewolucja Londynu

Komunikacja

Zobacz również:

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mateusz Kieruzal 05 marca 2023

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Przestrzeń

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2017

Pierwszy pociąg dla Crossrail. Podziemna rewolucja Londynu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5