Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-08 15:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własna, inf. NDI

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
fot. NDI
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Lada moment zakończy się przebudowa torów tramwajowych w Sosnowcu na trasie do Będzina. Dłużej potrwają natomiast prace na dalszym odcinku torów w Będzinie. Roboty, jak zapowiada wykonawca, dobiegną końca w połowie roku.

Projekt jest rozbity na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w Będzinie w ciągu Małobądzkiej od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem, a drugi – odcinek w Sosnowcu, wzdłuż Będzińskiej od granicy z Będzinem do Staropogońskiej. W sumie to ok. 9 km toru pojedynczego. Oba projekty wykonuje firma NDI za kwotę ok. 61,8 mln zł brutto.

Umowę podpisano pod koniec grudnia 2018 r. Pierwotnie roboty – przy maksymalnym możliwym utrzymaniu ruchu – miały potrwać 18 miesięcy i zakończyć się w połowie zeszłego roku. Harmonogram uległ zmianie z uwagi na – jak przekonuje wykonawca – problemy realizacyjne i szereg kolizji Konieczne okazało się m.in. wzmocnienie podłoża gruntowego warstwą podbudowy stabilizowanej spoiwem, rozbiórka warstwy spieku żużlowego, a także zmiany projektowe w zakresie niwelety i przechyłek torowiska oraz konstrukcji torowiska na pewnych fragmentach (spowodowane kolizjami i innymi warunkami terenowymi).W trakcie robót trzeba było wykonać szereg nieplanowanych wcześniej odkrywek, analiz, badań i ekspertyz.

Prace w sosnowieckim odcinku dobiegają już końca. – W Sosnowcu pozostało nam do wykonania jedynie ponowne podbicie torowiska oraz niezbędne regulacje elementów torowiska i sieci trakcyjnej – tłumaczy Tomasz Kusaj, kierownik budowy z grupy NDI.

Dłużej roboty potrwają w Będzinie, gdzie wykonano dotąd ok. 4,2 km toru pojedynczego. – Aktualnie realizowane są roboty na ostatnim, wahadłowym odcinku torowiska o długości około 1,5 kilometra toru pojedynczego. Prace trwają przy wykorzystaniu rozjazdów tymczasowych i sygnalizacji mijankowej, które umożliwiają naprzemienny ruch tramwajowy po sąsiednim torze – mówi Marcin Wawrzacz, dyrektor projektu z Grupy NDI. Po zakończeniu tego odcinka do zrealizowania pozostanie przebudowa torowiska przy skrzyżowaniu „Nerka” oraz krótkie fragmenty torowiska po demontażu rozjazdów tymczasowych – łącznie ok. 300 metrów torowiska. Zakończenie wszelkich prac jest zaplanowane do 30 czerwca 2021 roku.

Obecnie, w związku z robotami sieciowymi w Będzinie, w dniach 8-11 kwietnia wstrzymany jest ruch tramwajów. Linie 21 i 27 skierowano na zmienione trasy. Uruchomiono tymczasową linię tramwajową 51 oraz linie zastępcze T-21 i T-27.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5