Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Remont linii grodziskiej. ZTM Warszawa szuka przewoźników autobusowych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-24 20:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Remont linii grodziskiej. ZTM Warszawa szuka przewoźników autobusowych
fot. Martyn Janduła
Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na komunikację zastępczą do Piastowa i Pruszkowa na czas remontu podmiejskiej linii kolejowej nr 447 do Grodziska Mazowieckiego, w czasie którego ruch pociągów będzie całkowicie wstrzymany. Utrudnienia rozpoczną się we wrześniu i potrwają rok. Pojazdy, które będą kursować zamiast pociągów, nie mogą być starsze niż z 2005 r.

Wielkimi krokami zbliża się przebudowa linii kolejowej 447 do Grodziska Mazowieckiego. Podpisano już umowę z wykonawcą, a największe utrudnienia rozpoczną się we wrześniu 2017 r. i potrwają rok. Ruch pociągów po torach podmiejskich na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki będzie w tym czasie całkowicie wstrzymany.

Warszawski ZTM ogłosił właśnie przetarg na przewoźników, którzy będą świadczyli usługi zastępczej komunikacji autobusowej od 3 września 2017 r. do 1 września 2018 r. na liniach łączących Piastów oraz Pruszków z Warszawą. Zamawiający zaznacza, że w przypadku zmian terminu modernizacji linii termin świadczenia usług może ulec nieznacznemu wydłużeniu bądź skróceniu.

Zamówienie przewiduje trzy warianty. Pierwszy zakłada 2 236 320 wozokilometrów (+/-20%) przy wykorzystaniu 32 wozów o długości 12 metrów (29 w ruchu, 3 w rezerwie). Drugi to 1 863 130 wozokilometrów (+/-20%) przy wykorzystaniu 23 wozów 18-metrowych (21 w ruchu, 2 rezerwie), a ostatni – 2 110 070 wozokilometrów (+/-20%) przy wykorzystaniu 10 wozów 18-metrowych na linii Warszawa – Piastów (9 w ruchu, 1 w rezerwie) oraz 19 wozów 12-metrowych na linii Warszawa – Pruszków (17 w ruchu, 2 w rezerwie). W razie spiętrzenia potoków w tej ostatniej części wozy mogą być stosowane zamiennie.

ZTM uruchomi dwie linie. Jedna z nich będzie prowadzić z Dw. Zachodniego do Pruszkowa wzdłuż Al. Jerozolimskich, a w Pruszkowie ulicami Wojska Polskiego, Kościuszko, Sienkiewicza, Staszica, Plantową, Wojska Polskiego do pętli na os. Staszica. Druga linia będzie dojeżdżać z Dw. Zachodniego do Piastowa (jako 717). Jej trasa prowadzi w Piastowie al. Tysiąclecia, al. Wojska Polskiego, Sowińskiego do pętli przy Ogińskiego. ZTM zaznacza, że zawracanie w rejonie Dw. Zachodniego może odbywać się przy wykorzystaniu kryterium ulicznego Al. Jerozolimskie – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Al. Jerozolimskie. W pojazdach będzie ważna taryfa ZTM.

Pojazdy, niskopodłogowe przynajmniej w 35%, jeżeli chodzi o powierzchnię dla pasażerów stojących, nie mogą być starsze niż z 2005 r. W solówkach minimalną pojemność określono na 85 osób, w tym 24 na miejscach siedzących, z czego cztery mają być dostępne z poziomu podłogi. Wymagane są jedno miejsce na wózek dziecięcy oraz inwalidzki oraz 2 lub 3 drzwi (w układzie 2-2-2, 2-2-1, 2-2-0, 1-2-2). Przeguby mają pomieścić 130 podróżnych, w tym 40 na miejscach siedzących, z czego sześć będzie dostępnych z poziomu podłogi. Wymagane są jedno miejsce na wózek dziecięcy oraz inwalidzki oraz 3, 4 lub 5 drzwi (w układzie 2-2-2-2, 2-2-2-1, 2-2-2-0, 1-2-2-2, 2-2-2-2-2).

ZTM nie dopuszcza pojazdów typu SAM. Autobusy muszą spełniać co najmniej normę Euro III. Pojazdy mają być pomalowane w jednolite barwy – zalecany kolor czerwony. W pojeździe powinny znaleźć się okna uchylne bądź przesuwne – wysokość części otwieranej w przedziale 25-60% wysokości okna. Wymagane wyposażenie to także ogrzewanie, tablice elektroniczne zewnętrzne, kasowniki (min. 1 w solówkach i min. 2 w przegubowcach) oraz radiotelefony do łączności radiowej. Obowiązkiem wykonawcy jest zatrudnianie kierowców w oparciu o umowę o pracę oraz stały nadzór nad ruchem autobusów za pomocą co najmniej jednego zmotoryzowanego patrolu z umundurowanym pracownikiem posiadającym uprawnienia do kierowania ruchem. Postawiono też wymagania co do ubioru kierowców.

Termin składania ofert mija 31 maja. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które dysponują licencją, w ostatnich trzech latach wykonały co najmniej jedną usługę regularnego przewozu w liczbie 100 tys. wozokilometrów w ciągu roku lub jedną usługę przewozu turystycznego o wartości co najmniej 100 tys. zł w ciągu roku, a także dysponują odpowiednim taborem, zgodnym z przedmiotem zamówienia. O wyborze zadecydują cena (50 pkt), norma emisji spalin (20 pkt), tabor klimatyzowany (12 pkt), wielkopojemny (10 pkt) i monitorowany (8 pkt). Premiowane będą autobusy powyżej normy Euro III, przy czym im wyższa norma, tym więcej punktów. Punkty można dostać poza tym za min. połowę klimatyzowanych wozów oraz zaoferowanie wozów z monitoringiem i przegubowych w częściach, w których wymagany jest tabor przegubowy.

O zasadach komunikacji zastępczej do dalszych miejscowości pisaliśmy tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pobiedziska. Tylko Solaris złożył ofertę na trzy hybrydy

Komunikacja

Pobiedziska. Tylko Solaris złożył ofertę na trzy hybrydy

Jakub Dybalski 25 kwietnia 2017

Pruszków przez rok bez przejścia pod torami

Przestrzeń

Pruszków przez rok bez przejścia pod torami

Martyn Janduła 21 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5