Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2016-01-22 15:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R
Widok na parking z peronu 1 stacji Radom Fot. JM
Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R
Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R
W Radomiu klienci kolei mieli 40 metrów z parkingu P+R na peron. PLK w ramach modernizacji stacji odgrodziła się jednak od pasażerów płotem i ci muszą udać się w ośmiokrotnie dłuższą drogę.

Kolejarze często informują, że w wyniku modernizacji stacji kolejowych zyskują pasażerowie. Po co jednak wydawać miliony na windy, informację pasażerską i remonty przejść podziemnych, skoro jednocześnie likwidowana jest najprostsza droga na peron?

Tak stało się w Radomiu. Otwarty na początku 2012 roku parking Kolei Mazowieckich jest bardzo wygodnie położony – tuż przy peronie 1., skąd odjeżdża większość pociągów do Warszawy. W ramach modernizacji stacji peron ogrodzono. Teraz pasażerowie zostawiający samochód na parkingu KM muszą przejść naokoło aż 300 metrów.

Wcześniej z parkingu wchodziło się właściwie prosto na peron – odległość wynosiła 40 metrów. Niestety, przez błoto, bo droga była „nieoficjalna”. Mieszkańcy liczyli, że podczas modernizacji powstanie tu normalny chodnik – koszt nie byłby przecież wysoki. Zamiast tego po otwarciu przebudowanego peronu zastali płot.

Większe bezpieczeństwo i komfort pasażerów

Na stronie „Gazety Wyborczej” można zobaczyć zdjęcia ogrodzenia. Napisali do niej mieszkańcy, oburzeni takim rozwiązaniem. – Wygrodzenie zostało postawione w miejscu, w którym funkcjonowało tzw. dzikie przejście z parkingu na peron nr 1. Nie było ono nigdy formalną i legalną ścieżką i nie zapewniało wystarczającego poziomu bezpieczeństwa – podkreśla w "GW" Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK SA. I dodaje, że zagrodzenie przejścia „podnosi bezpieczeństwo i komfort pasażerów”.

Jakie niebezpieczeństwa czyhają na pasażerów podczas pokonywania 40-metrowej odległości na peron? – pytamy PKP PLK. – Obecna forma peronów, przejścia podziemnego i terenów przyległych do stacji była uzgadniana z partnerami Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury zapewnił mieszkańcom i podróżnym w Radomiu bezpieczne wejście na perony poprzez remont przejścia podziemnego dodatkowo wyposażonego w windy dla osób niepełnosprawnych – odpowiada Karol Jakubowski z PLK. Dodaje, że windy mogą zostać uruchomione „już 25 stycznia”.

KM: Zmiana nie była konsultowana

Z oburzonymi pasażerami zgadzają się Koleje Mazowieckie, dla których otwarcie parkingu w Radomiu było dużym sukcesem. Rzeczniczka przewoźnika Donata Nowakowska zapewniła, że spółka wystąpi pisemnie do PKP Polskich Linii Kolejowych z prośbą o wykonanie drogi dojścia z parkingu. KM nie mogą tego zrobić same, ponieważ nieruchomości gruntowe przyległe do terenu parkingu nie stanowią własności spółki i nie są przez nią zarządzane.

– Z przejścia pomiędzy parkingiem a dworcem PKP korzystają nie tylko pasażerowie Kolei Mazowieckich, ale także podróżni z dworca PKS. W związku z tym w gestii PKP S.A., jako zarządcy dworca kolejowego, leży zagospodarowanie stacji oraz terenów do niej przyległych, tak aby zapewnić wygodny dostęp do peronów wszystkim pasażerom, nie tylko tym korzystającym z parkingu spółki – dodaje rzeczniczka. I stwierdza, że projekt przebudowy stacji w Radomiu nie był konsultowany z Kolejami Mazowieckimi.

– W trakcie modernizacji stacji również zwracaliśmy uwagę na ten problem, jednak PKP PLK argumentowały, że jakiekolwiek zmiany mogą być rozpatrywane dopiero po zakończeniu realizacji inwestycji przebudowy dworca w Radomiu – zdradza Nowakowska.

Jest szansa na poprawę?

Wydaje się jednak, że pasażerowie mają jeszcze szansę na uratowanie krótszej drogi dojścia. – Polskie Linie Kolejowe rozważają wprowadzenie rozwiązań ułatwiających komunikację pasażerów w obrębie stacji w Radomiu. Sprawdzimy możliwe warianty zamontowania wejścia na peron od strony parkingu i dworca PKS przy zachowaniu wymogów bezpieczeństwa – obiecuje Karol Jakubowski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa nie chce wypuścić pieszych spod jezdni

Przestrzeń

Częstochowa nie chce wypuścić pieszych spod jezdni

Dominik Wójcik 11 kwietnia 2016

Toruń. Trwa modernizacja Dworca Głównego

Przestrzeń

Toruń. Trwa modernizacja Dworca Głównego

jd, inf. pras. 05 lutego 2015

PKP zrywa umowę na przebudowę dworca w Kaliszu

Prawo & Finanse

PKP zrywa umowę na przebudowę dworca w Kaliszu

łm, PKP SA 13 marca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5