Gmina Pułtusk właśnie unieważniła postępowanie dotyczące dostawy dwóch autobusów elektrycznych o długości do 10,5 metra. Zakup miał być dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny, lecz w ramach przetargu nie wpłynęła żadna oferta.
Program Zielony Transport Publiczny miał pozwolić na zakup dwóch elektrobusów przez gminę Pułtusk.
Samorząd otrzymał na to zadanie łącznie ponad 2 miliony złotych z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Znaczna część tej kwoty ma formę bezzwrotnej dotacji. Niedawno minął termin składania ofert. Okazało się, że zdobyciem zamówienia nie jest zainteresowana żadna firma, a w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
Samorząd był więc zmuszony unieważnić postępowanie, co właśnie stało się faktem. Z racji zewnętrznej dotacji na zakup autobusów, gmina powtórzy zapewne unieważnione postępowanie.
Więcej o nowych autobusach, jakie chciał kupić Pułtusk, pisaliśmy tutaj. Przedmiotem zamówienia była dostawa dwóch elektrobusów o długości do 10,5 metra, które byłyby w stanie zabrać na pokład co najmniej 25 pasażerów. Wymagany był silnik elektryczny o mocy min. 80 kW, a także baterie o pojemności min. 40 kW. Zamawiający oczekiwał zasięgu min. 130 km. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in).