Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-09-07 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
fot. PKP PLK
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
W Krakowie trwa rozbudowa torów kolejowych na głównej trasie przebiegającej przez miasto, w ramach której powstają też nowe przystanki. Dużo emocji wzbudził wygląd przystanku Kraków Grzegórzki, szczelnie obłożonego blachą falistą. PKP PLK odpowiadają, że nie jest to docelowy element wystroju.

W Krakowie trwa spora inwestycja związana z przebudową linii kolejowej w centrum miasta. Od Krakowa Głównego w kierunku Krakowa Płaszowa budowana jest druga para torów, czego celem jest zwiększenie przepustowości i stworzenie warunków do uruchomienia kolei aglomeracyjnej.

Przy Dietla, w rejonie przystanku tramwajowego Hala Targowa, powstaje przystanek Kraków Grzegórzki. Jego wygląd budzi teraz sporo dyskusji i emocji. Półokrągłe wiaty na peronach bocznych w całości obłożono białą blachą falistą. PKP PLK uspokajają, że nie jest to docelowy wygląd przystanków. – Widoczne na tym etapie budowy elementy zadaszenia przystanku Kraków Grzegórzki to wewnętrzna część konstrukcji. Zarówno od strony peronów, jak i od zewnątrz będzie ona pokryta dodatkowymi elementami wykończenia, o innej kolorystyce – mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK. Same betonowe platformy peronowe mają zostać pokryte nawierzchnią z żywicy.

Jak przypomina zarządca infrastruktury, prace realizowane są w formule projektuj i buduj na podstawie projektów wykonawczych przygotowanych przez inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. – Cała dokumentacja projektowa, w tym wygląd i budowa przystanku, jego kolorystyka i wyposażenie, była przedmiotem uzgodnień m.in. z Małopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz opiniowana przez Plastyka Miasta Krakowa. Wykonawca na etapie realizacji wprowadził zmiany w kolorystyce niektórych elementów wykończenia przystanku, które również zostały pozytywnie zaopiniowane przez PMK – mówi Hamarnik.

Powstający przystanek zapewni dogodny dostęp do centrum miasta. – Zakończenie inwestycji, w tym otwarcie nowego przystanku Kraków Grzegórzki, nastąpi na przełomie 2022 i 2023 roku – mówi Piotr Hamarnik.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5