Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZDM Warszawa uporządkował problematyczne skrzyżowanie Al. Solidarności i Szwedzkiej

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-10-04 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZDM Warszawa uporządkował problematyczne skrzyżowanie Al. Solidarności i Szwedzkiej
fot. ZDM Warszawa
ZDM Warszawa uporządkował problematyczne skrzyżowanie Al. Solidarności i Szwedzkiej
ZDM Warszawa uporządkował problematyczne skrzyżowanie Al. Solidarności i Szwedzkiej
ZDM Warszawa uporządkował problematyczne skrzyżowanie Al. Solidarności i Szwedzkiej
ZDM Warszawa przebudował okolice przystanku autobusowego Szwedzka 01 w rejonie skrzyżowania al. Solidarności i ul. Szwedzkiej. To działanie usprawniło poruszanie się pieszym, pasażerom komunikacji miejskiej oraz rowerzystom.

Skrzyżowanie al. Solidarności i ul. Szwedzkiej zostało przebudowane w 2019 r. ZDM podkreśla, że uproszczony został układ ulic, poprzez likwidację wydzielonej jezdni do skrętu w prawo w ul. Szwedzką lub jazdy na wprost w ul. Wileńską. Dzięki temu możliwe stało się wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego. W „odzyskanym” północno-wschodnim narożniku zostało posadzonych 11 drzew. Z kolei ul. Wileńską została zaślepiona aby ochronić wąskie praskie uliczki przed ruchem tranzytowym.

- Na etapie realizacji inwestycja emocjonowała pobliskich mieszkańców. Zastanawiali się, czy zaproponowane rozwiązanie będzie się sprawdzać. Z perspektywy czasu możemy stwierdzić, że tak właśnie się stało – skrzyżowanie łatwiej pokonać samochodem, na rowerze i pieszo, a mimo zaślepienia ul. Wileńskiej dojazd został zachowany na wszystkie posesje - stwierdza Zarząd Dróg Miejskich.

Dużo lepszy układ ruchu dzięki likwidacji zatoki

Początkowo przebudowa miała też obejmować rejon pobliskiego przystanku autobusowego Szwedzka 01. Został on jednak wyłączony z zakresu prac, aby razem z Zarządem Transportu Miejskiego i ówczesnym Biurem Polityki Mobilności i Transportu znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla tego miejsca.

ZDM przyznaje, że pozostało ono szczególnie niewygodne – dotychczasowa droga dla rowerów biegła w poprzek przystanku, a piesi w drodze z wiaty do autobusu musieli ją przekroczyć. Sytuację komplikował usytuowany pośrodku peronu przystankowego wjazd na teren budynku mieszkalnego. Do tego dochodziła fatalna, wymagająca remontu nawierzchnia chodnika. Konieczność wprowadzenia zmian nie ulegała więc wątpliwości. Tym bardziej, że od ubiegłorocznej jesieni poruszanie się w obrębie przystanku zostało jeszcze bardziej utrudnione. Wspólnota Mieszkaniowa Wileńska 18 ogrodziła biało-czerwonymi słupkami i barierkami fragment swojej posesji. Chodnik wzdłuż budynku, choć służący wszystkim mieszkańcom, formalnie stanowi bowiem własność Wspólnoty. Zarządca terenu podkreślił ten fakt, stawiając informujące o tym tablice.

Przebudowa przystanku właśnie się zakończyła. Polegała przede wszystkim na likwidacji zatoki autobusowej – nie była ona konieczna dlatego, że wyznaczono ją obok buspasa, a przystanek Szwedzka 01 obowiązuje jako stały dla większości linii autobusowych kursujących al. Solidarności. Pozwoliło to wygospodarować dodatkowe miejsce dla pieszych i rowerzystów – bliżej krawędzi jezdni została przesunięta wiata, a droga dla rowerów poprowadzona została na jej tyłach. Tym samym doszło do usunięcia istniejącego dotąd ciągu pieszo-rowerowego.

Przy okazji remont


Ponadto wyremontowany został peron przystankowy i fragment chodnika. Zlikwidowany został przechodzący przez środek peronu wjazd na teren bloku przy ul. Wileńskiej 18. Mieszkańcom pozostały dwa wjazdy – pierwszy od al. Solidarności po zachodniej stronie bloku, a drugi od ul. Wileńskiej.

Dla pieszych i rowerzystów ZDM ma jeszcze jedną dobrą wiadomość – w tym roku wyremontuje ciąg pieszo-rowerowy na al. Solidarności wzdłuż budynku Wileńska 16. Stanie się to w ramach realizacji elementu jednego z projektów z Budżetu Obywatelskiego, na który zagłosowało aż 31 046 mieszkańców. Składa się on z kilku części, obejmujących również remonty chodników i dróg dla rowerów na ulicach Grójeckiej, Racławickiej, Broniewskiego i Wybrzeże Szczecińskie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa z e-rozkładami na przystankach tramwajowych

Mobilność

Warszawa z e-rozkładami na przystankach tramwajowych

Redakcja 08 września 2021

Wrocławskie MPK pomaga promować loty na Mazury

Komunikacja

Wrocławskie MPK pomaga promować loty na Mazury

Administrator 06 lipca 2021

Chełm zapowiada zielone i ogrzewane przystanki

Przestrzeń

Chełm zapowiada zielone i ogrzewane przystanki

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5