Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
15-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?
fot. UMŁ
Pierwszy nowo budowany wiadukt ul. Przybyszewskiego będzie oddany do użytku później, niż zakładano. Powodem jest niewychwycony na czas błąd projektowy – informuje łódzkie wydanie Gazety Wyborczej. Władze Łodzi twierdzą, że ostateczny termin ukończenia wiaduktów – grudzień przyszłego roku – nie jest mimo to zagrożony.

Ulica Przybyszewskiego przekracza tory linii 540 po trzech osobnych wiaduktach: dwóch drogowych i biegnącym pośrodku tramwajowym. Ze względu na bardzo zły stan techniczny obiekty z 1977 r. muszą zostać rozebrane i wybudowane od nowa. Jako pierwszą, w listopadzie ubiegłego roku, rozpoczęto rozbiórkę północnej nitki drogowej. Po jej zburzeniu rozpoczęto odbudowę wiaduktu w nowym śladzie. W maju informowaliśmy o początku wykonywania nowych podpór, w lipcu – o postępach ich budowy, a w sierpniu – o ukończeniu filarów.

Okazało się jednak, że konieczne są dalsze prace przy wykonanych już podporach. Dziennikarz lokalnego wydania Gazety Wyborczej dotarł do informacji, że wielokrotne zmiany w projekcie doprowadziły do niewłaściwego określenia wysokości słupów. W efekcie betonowe filary są dziś o ok. 7 cm za krótkie.

Wiadomość tę potwierdził już inwestor – Zarząd Inwestycji Miejskich. Zdaniem dyrektor Agnieszki Kowalewskiej-Wójcik naprawienie błędu jest możliwe i nie wymaga rozbiórki wybudowanej już konstrukcji. Konsekwencją będzie jednak przesunięcie terminu oddania do użytku wiaduktu. Wbrew planom kierowcy nie będą mogli z niego skorzystać w listopadzie bieżącego roku. Oznacza to, że później, niż zakładano, rozpocznie się też rozbiórka wiaduktu południowego (nowo budowana nitka ma przejąć ruch samochodowy w obu kierunkach), a także – zapewne – wiaduktu tramwajowego (jest on powiązany z nitką południową i stoi bardzo blisko niej).

Mimo tych niepomyślnych informacji ZIM zapewnia, że termin zakończenia całej inwestycji na wiaduktach – grudzień 2023 r. – nie jest zagrożony. Warta 87 mln zł inwestycja została dofinansowana z funduszy unijnych, a termin rozliczenia dotacji upływa właśnie z końcem przyszłego roku. Być może, jeśli wobec opisanych perturbacji budowy nie uda się ukończyć do tego czasu, zostanie zastosowany podobny zabieg, jak przy (również opóźnionej) budowie dworca Łódź Fabryczna wraz z węzłem intermodalnym. Zarówno PKP PLK, jak i Urząd Miasta Łodzi po negocjacjach z Centrum Unijnych Projektów Transportowych wykonały wówczas do końca 2015 r. (termin rozliczania funduszy z unijnej perspektywy budżetowej 2007-2013) cały zakres finansowany ze środków UE, pozostałe prace toczyły się zaś jeszcze w roku 2016.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Komunikacja

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Roman Czubiński 03 września 2022

Łódź: Zaczyna znikać tramwajowy wiadukt Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź: Opóźniony początek przebudowy Przybyszewskiego

Komunikacja

Zobacz również:

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Komunikacja

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Roman Czubiński 15 września 2022

Łódź: Pierwsza nitka wiaduktu nabiera kształtów

Komunikacja

Łódź: Przybyszewskiego – początek rozbiórki pierwszego wiaduktu

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Komunikacja

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Roman Czubiński 03 września 2022

Łódź: Zaczyna znikać tramwajowy wiadukt Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź: Opóźniony początek przebudowy Przybyszewskiego

Komunikacja

Zobacz również:

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Komunikacja

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Roman Czubiński 15 września 2022

Łódź: Pierwsza nitka wiaduktu nabiera kształtów

Komunikacja

Łódź: Przybyszewskiego – początek rozbiórki pierwszego wiaduktu

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5