Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przetarg Tramwajów Warszawskich: Nowe kryteria, by przyspieszyć wybór dostawcy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Przetarg Tramwajów Warszawskich: Nowe kryteria, by przyspieszyć wybór dostawcy
fot. MJ
W stolicy ruszył przetarg na dostawy do 213 nowych tramwajów. Tramwaje Warszawskie, nauczone doświadczeniami po wcześniejszym unieważnionym przetargu, zmieniły kryteria wyboru dostawcy pojazdów. – Opisaliśmy kryteria tak, by ich ewentualna ocena sądowa nie trwała miesiącami. Zależy nam, by postępowanie przetargowe mogło być jak najszybciej przeprowadzone, a co najważniejsze – żeby warszawiacy otrzymali jak najszybciej nowe tramwaje – opisuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie rozpisały nowy przetarg na dostawy do 213 tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m, 18 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m i 24 tramwaje jednokierunkowe o długości 24 m. Opcja zakłada dostawy 45 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m. – Nie rezygnujemy z szybkich terminów dostaw tramwajów. Pierwszy tramwaj będzie dostarczony w ciągu 22 miesięcy od zawarcia umowy, a całość (razem z opcją) – tak jak do tej pory planowaliśmy do 2023 r. – wyjaśnia Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Istotnie zmieniły się za to kryteria wyboru dostawcy. – Ustalając warunki nowego przetargu chcieliśmy przede wszystkim zapewnić szeroką i uczciwą konkurencję producentów. Wyciągnęliśmy też wnioski z unieważnionego niedawno przetargu i bogatsi o doświadczenia sporządziliśmy nowe kryteria ocen. Naszym celem było skrócenie czasu wyboru wykonawcy i jednocześnie zakup dobrych tramwajów – wyjaśnia Bartelski. Jak dodaje, kryteria zostały tak opisane, by ich ewentualna ocena sądowa nie trwała miesiącami.

Najważniejsza zmiana polega na dostosowaniu wagi do realiów rynkowych – tak, by zaniżenie przez jakiegoś producenta jednego z elementów nie dawało mu sztucznej przewagi. – W kwestii zużycia energii wprowadziliśmy widełki, tzn. zadeklarowanie zużycia poniżej pewnego, racjonalnego poziomu nie będzie już punktowane. A to w celu uniknięcia przypadku z poprzedniego przetargu, gdy jedna z firm zaproponowała tak niskie zużycie energii, że musiał oceniać je biegły – mówi Bartelski. Ma na myśli Skodę, której oferta w tym aspekcie została ostatecznie podważona. – Obliczenia wykazują, że w granicach widełek zużycie energii może spowodować oszczędności do 12% wartości tramwaju, stąd też taka waga w nowym przetargu – dodaje prezes Tramwajów Warszawskich.

Dodano też w specyfikacji preferencje dla rynków unijnych. Oznacza to, że co najmniej 50% wartości dostaw ma pochodzić z krajów UE lub z którymi UE ma zawarte umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców. – Co ważne, uprzedzając ewentualne pytania, należy dodać, że umowę taką posiada również Korea Płd. – wskazuje Bartelski, mając na myśli oczywiście firmę Hyundai, która niemal wygrała postępowanie. – Niemniej zależy nam, by możliwie jak największa liczba tramwajów powstawała w Polsce i aby ich produkcja wzmacniała naszą gospodarkę – dodaje prezes.

Wartość zamówienia szacowana jest na blisko 1,9 mld zł. – Tak jak poprzednio, nie przewidujemy zwiększenia kwoty przeznaczonej na zakup tramwajów. Zarezerwowaliśmy w budżecie pieniądze na zakup 123 składów, a przecież chcielibyśmy poszukać pieniędzy także na zakup 90 tramwajów w opcji – zaznacza Wojciech Bartelski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa. Nowe tory, nowe tramwaje i ogromny hałas nie do spania

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa. Nowe tory, nowe tramwaje i ogromny hałas nie do spania

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5