Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: kluczowe elementy torowisk na placu Zawiszy zainstalowano w ciągu 72 godzin – tramwaje na prefabrykatach CONTRACK

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Sika

Data publikacji:
20-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Sika

Podziel się ze znajomymi:

Dzięki opracowanej przez Grupę KZN Bieżanów we współpracy z Sika technologii CONTRACK, modernizacja rozjazdów tramwajowych na placu Zawiszy w Warszawie zakończyła się trzykrotnie szybciej niż przy metodach tradycyjnych, mimo trudnych warunków pogodowych. Skrócenie czasu pracy na budowie zmniejszyło uciążliwości dla mieszkańców, co świadczy o potencjale Polski do wyznaczania trendów w sektorze tramwajowym na skalę europejską i światową.

Z uwagi na duże natężenie ruchu tramwajowego na warszawskim placu Zawiszy, 600 przejazdów dziennie, czyli 138-177 tys. pasażerów na dobę oraz znaczenia tego miejsca dla lokalnej społeczności, zdecydowano o wykorzystaniu prefabrykowanych elementów CONTRACK, nowoczesnego rozwiązania opracowanego przez KZN Bieżanów i Sika Poland. Dzięki nim kluczowe elementy torowisk zainstalowano w ciągu 72 godzin.

– Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań jest szczególnie istotne podczas prac realizowanych w newralgicznych lokalizacjach np. takich jak plac Zawiszy w Warszawie, przez który przebiega kilka kluczowych linii tramwajowych, gdzie funkcjonują liczne instytucje oraz lokale usługowe czy gastronomiczne. Dzięki opracowanej w oparciu o materiały produkcji Sika technologii, na plac budowy dostarczamy kompletne moduły, które następnie precyzyjnie montujemy w wyznaczonej lokalizacji. Czas realizacji inwestycji w terenie skraca się, ponieważ większość naszej pracy wykonujemy poza placem budowy, to pozwala na zniwelowanie niedogodności dla mieszkańców – mówi Grzegorz Leszczyński, Wiceprezes Zarządu Grupy KZN Bieżanów.

Prefabrykowane elementy „szyte na miarę”

W modernizacji linii tramwajowych na placu Zawiszy użyto prefabrykowanych płyt betonowych z domieszkami i impregnatami Sika, poprawiającymi trwałość i odporność nawierzchni. Płyty i szyny były zabezpieczane szybkosprawnymi zaprawami, gruntowane żywicą epoksydową przeciwko korozji, a mocowanie szyn realizowano za pomocą żywicy poliuretanowej odpornej na warunki atmosferyczne, co zapewniło szczelność i tłumienie hałasu oraz wibracji.

– Nasza współpraca koncentrowała się na minimalizacji utrudnień związanych z budową, precyzyjnym wykonaniu i trwałości wyników. Produkty naszej marki użyte w nawierzchniach torowisk umożliwiły szybki montaż i zabezpieczenie prefabrykatów za pomocą maszyn. Moduły zostały zaprojektowane tak, aby były solidne, dobrze izolowane, impregnowane oraz elastyczne w mocowaniu szyn, dostosowując się do dynamicznych obciążeń. Dzięki technologii CONTRACK i wspólnym działaniom, projekt na placu Zawiszy został zrealizowany szybko, potwierdzając, że Polska jest liderem w innowacyjnej prefabrykacji szynowej na skalę światową – mówi Tomasz Wesołowski, Regionalny Dyrektor Sprzedaży w Sika Poland.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Modernizacja placu Zawiszy z użyciem technologii CONTRACK przez Sika i Grupę KZN Bieżanów przyniosła skrócenie czasu realizacji i znaczne oszczędności kosztów ukrytych. Dzięki tej technologii, prace związane z wykonywaniem betonów metodą "na mokro", dopasowywaniem i mocowaniem konstrukcji oraz tworzeniem warstwy wierzchniej zostały zminimalizowane.

– Skrócenie czasu realizacji inwestycji ogranicza potrzebę utrzymywania drogich objazdów, komunikacji zastępczej i tymczasowych reorganizacji ruchu, co zmniejsza uciążliwość dla mieszkańców, kierowców i przedsiębiorców. Szybko rozwijające się społeczeństwa potrzebują efektywnych metod modernizacji infrastruktury, co sprawia, że technologia CONTRACK ma potencjał na ekspansję międzynarodową, nie tylko w Europie – mówi Maciej Muszyński Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Krajowej i Regionów w Sika Poland.

Pierwszym, koniecznym etapem projektu prac modernizacyjnych z użyciem technologii CONTRACK na placu Zawiszy w Warszawie był próbny montaż, na terenie KZN, w skali 1:1 modułowego systemu przeznaczonego właśnie dla tej realizacji. Kolejnym etapem był transport kolejowy z bocznicy zakładu produkcyjnego na bocznicę Tramwajów Warszawskich oraz ostatecznie montaż prefabrykowanych modułów w wyznaczonym miejscu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

Komunikacja

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

inf. pras. TW, oprac. MK 11 września 2025

Startuje Metroteka – pierwsza w Warszawie biblioteka w metrze

Komunikacja

Rumunia. Kluż-Napoka rozpoczyna budowę metra

Komunikacja

Rumunia. Kluż-Napoka rozpoczyna budowę metra

Przemysław Farsewicz 06 września 2025

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Komunikacja

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 17 października 2024

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

KZN Bieżanów/Contrack 28 sierpnia 2024

Zobacz również:

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

Komunikacja

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

inf. pras. TW, oprac. MK 11 września 2025

Startuje Metroteka – pierwsza w Warszawie biblioteka w metrze

Komunikacja

Rumunia. Kluż-Napoka rozpoczyna budowę metra

Komunikacja

Rumunia. Kluż-Napoka rozpoczyna budowę metra

Przemysław Farsewicz 06 września 2025

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Komunikacja

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 17 października 2024

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

KZN Bieżanów/Contrack 28 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij