Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. KZN Bieżanów/Contrack

Podziel się ze znajomymi:

CONTRACK udowodnił, że zabudowa tramwajowego rozjazdu w przejeździe nie musi trwać tygodniami. To kolejny etap zbliżający do zabudowy kluczowych elementów nawierzchni tramwajowej w trybie weekendowym (72h).

– Choć technologia wciąż jest innowacją na rynku, realizacja w Mysłowicach potwierdza, że w przypadku prefabrykacji płyt tramwajowych CONTRACK możemy już mówić o ustandaryzowaniu i optymalizacji sposobu zabudowy. Mimo, że realizacja zakładała także wymianę dodatkowych elementów – kilkunastu prefabrykatów przejazdowych – prace przebiegły bardzo sprawnie. Zasadnicze prace torowe związane z zabudową prefabrykowanych płyt rozjazdowych oraz kompleksowy montaż rozjazdu w płytach prefabrykowanych zamknęliśmy w czasie poniżej stu godzin – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes CONTRACK.

Realizacja w Mysłowicach obejmowała szerszy zakres prac niż sama zabudowa czterech wielkogabarytowych prefabrykowanych płyt rozjazdowych wykonanych w technologii CONTRACK. Dodatkowym zadaniem była wymiana kilkunastu standardowych płyt przejazdowych – taka kompleksowa usługa pozwoliła zminimalizować czas utrudnień drogowych w rejonie prowadzonych prac oraz uniknąć długotrwałych i uciążliwych dla mieszkańców zmian w organizacji ruchu.

Zadanie było wykonane w ramach robót dodatkowych związanych z modernizacją infrastruktury torowo-drogowej na całej linii tramwajowej nr 14. Do rozładunku i ułożenia 4 wielkogabarytowych prefabrykowanych płyt rozjazdowych CONTRACK wykorzystano hydrauliczny dźwig samochodowy o udźwigu 30 t, ze względu na brak możliwości zastosowania standardowego dźwigu samochodowego, którego zawiesia łańcuchowe kolidowałyby z liniami istniejącej trakcji tramwajowej. Sama operacja trwała niewiele ponad godzinę.

– W związku z łączeniem technologii i dodatkowym zakresem prac, początkowo szacowany czas wymiany nawierzchni na zabudowę z płytami prefabrykowanymi CONTRACK wynosił ok. 192 godziny. Ostatecznie, dzięki zastosowaniu standardów logistyczno- montażowych wypracowanych na wcześniejszych realizacjach, udało się wykonać zadanie szybciej o niemal połowę zakładanego czasu. Szlak tramwajowy w tym miejscu jest gotowy do wznowienia ruchu bezpośrednio po zabudowie – ze względu na pozostałe prace dotyczące całej inwestycji, przywrócenie ruchu tramwajowego nastąpi jednak w późniejszym czasie – mówi Szymon Sroka, Kierownik Kontraktu z KZN Rail.

Technologia CONTRACK powstała z finansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. Szybka Ścieżka. Do tej pory, dzięki efektywnie wykorzystanym funduszom publicznym, technologia CONTRACK przyspieszyła zabudowę kluczowych elementów infrastruktury tramwajowej w Bytomiu, Poznaniu, Rudzie Śląskiej i Mysłowicach (prefabrykowane płyty rozjazdowe) oraz w Krakowie (prefabrykowane płyty przejazdowe), odciążając tym samym mieszkańców z utrudnień ruchu wynikających z długotrwałych dotychczas prac modernizacyjnych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij