Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Przebudowa WWK. Co z ruchem na Warszawie Centralnej?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-18 15:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przebudowa WWK. Co z ruchem na Warszawie Centralnej?
fot. WU
Kolejarze przygotowują się do modernizacji linii średnicowej. Wśród wstępnych koncepcji organizacji ruchu pojawiało się zamknięcie Dworca Centralnego na czas prac na torach dalekobieżnych. Przedstawiciele PKP PLK i PKP SA podkreślają, że w tej chwili nie można jeszcze mówić, na ile i czy w ogóle dworzec może pozostać bez pociągów.

We wstępnych materiałach dotyczących przebudowy WWK, o czym mówiło też miasto, pojawiała się informacja o pięcioletnich utrudnieniach w związku z przebudową linii średnicowej. Ruch pociągów podmiejskich do centrum miał być zachowany, ale przez połowę tego czasu składy jeździłyby przez Dworzec Centralny. Przez cały okres prac na podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej pociągi dalekobieżne – wg pierwotnych koncepcji – jeździłyby przez Dworzec Gdański.

Do tej organizacji ruchu nie należy się jednak jeszcze przywiązywać. – To jest projekt, wstępna analiza. Nikt dzisiaj nie stwierdzi, jak będzie wyglądał ruch pociągów. PKP PLK powiedziały, że nie ma decyzji i nikt z całą stanowczością nie powiedział, że będzie wyłączony ruch z Centralnej – podkreśla Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik PKP SA.

Długi okres utrudnień wynikał z zakładanego harmonogramu remontu bądź odbudowy kolejnych obiektów inżynieryjnych w ciągu linii średnicowej. – Co to znaczy 2,5 roku? Jeżeli da się szybko przeprowadzić prace, to zmiany oraz utrudnienia będą minimalizowane. Szczegółowy plan zamknięć powstanie w najbliższym czasie – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Jak dodaje, wszystko zależy od tego, ile obiektów na raz będzie można remontować.

Kolejarze dokładny harmonogram muszą jeszcze skonsultować z miastem, gdyż jednoczesne zamknięcie wielu wiaduktów nad ważnymi ciągami komunikacyjnymi spowodowałoby paraliż. – Prace na średnicy muszą uwzględniać sytuację w ruchu miejskim, tym bardziej, że znaczenie kolei jako środka komunikacji miejskiej wzrośnie. Będziemy informować o kolejnych krokach – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym do przebudowy

Przestrzeń

Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym do przebudowy

Michał Szymajda 09 października 2020

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5