Rozkręcają się prace przy przebudowie stacji Warszawa Zachodnia. Przez trzy kolejne weekendy nie będzie dojeżdżać tu WKD. W ostatnim tygodniu stycznia zamknięty zostanie też odcinek ul. Tunelowej, co wymusi też z przeniesieniem pętli autobusowej.
Budimex kontynuuje prace przy budowie fundamentów kładki. Wiążą się z utrudnieniami w ruchu i wyłączaniem poszczególnych peronów. Przez trzy kolejne weekendy – 30-31 stycznia, 6-7 lutego i 20-21 lutego – przez Warszawę Zachodnią nie będą kursować pociągi WKD.
Ruch pociągów WKD zostanie całkowicie wstrzymany na odcinku Warszawa Reduta Ordona – Warszawa Śródmieście WKD. Pociągi WKD będą kursować według specjalnego rozkładu jazdy w relacjach Grodzisk Mazowiecki Radońska – Warszawa Reduta Ordona oraz Milanówek Grudów – Warszawa Reduta Ordona. W związku z brakiem rozjazdów na tymczasowym krańcu, na odcinku Komorów – Warszawa ruch będzie się odbywał dwukierunkowo po obydwu torach – to jest pociąg po dojechaniu do przystanku Reduta Ordona po torze lewym bądź prawym będzie wracał po tym samym torze do Komorowa.
Na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Śródmieście WKD uruchomione zostaną autobusy zastępcze oznaczone ZA1, które będą zatrzymywać się na przystankach PKP WKD Al. Jerozolimskie 01/02, zlokalizowanych na wiadukcie. Pojazdy obsłużą też przystanki Dworzec Zachodni 01/02, Plac Zawiszy 02/03 i Dworzec Centralny 06 (za rondem Czterdziestolatka w kierunku pl. Zawiszy). W autobusie nie będzie możliwości zakupu biletów jednorazowych. Pasażerowie rozpoczynający podróż będą musieli skasować odręcznie wcześniej zakupione bilety jednorazowe. Oczywiście bez ograniczeń można korzystać z biletów okresowych.
Zwiększą się też utrudnienia po północnej stronie stacji, gdzie wykonawca rozpocznie prace ziemne przy budowie tunelu oraz rozbiórkę starego budynku dworca. Od wtorku 26 stycznia zamknięty zostanie odcinek ul. Tunelowej. Autobusy linii 103 będą korzystać z tymczasowej pętli, zlokalizowanej za skrzyżowaniem z ul. Kolejową i Prądzyńskiego – w odległości ok. 300 m od obecnej pętli. Udostępniony zostanie tymczasowy chodnik, który zapewni dostęp do stacji.
Przebudowa Warszawy Zachodniej, warta 2,4 mld zł brutto, to jedna z największych inwestycji PKP PLK i wstęp do modernizacji linii średnicowej. W ramach przedsięwzięcia istniejący tunel zostanie znacznie poszerzony – tworząc dodatkową przestrzeń dworcową – i wydłużony do peronu na linii obwodowej. Na perony prowadzić będą windy i schody ruchome. Na poziomie -2 powstanie tunel dla przyszłej linii tramwajowy między Wolą a Ochotą (kiedy tramwaj dojedzie do Dw. Zachodniego nie wiadomo – realizacja odcinka od Dw. Zachodniego do Grójeckiej
została przesunięta na okres po 2023 r., odległa jest też perspektywa
budowy połączenia do ul. Kasprzaka). Zostanie wybudowany dodatkowy peron od strony Tunelowej, a całą przestrzeń peronów przykryje wspólne zadaszenie. Dodatkowe dojście do peronów zapewni kładka po stronie wschodniej. Wybudowany zostanie też nowy obiekt dworcowy przy Tunelowej. Zakończenie inwestycji planowane jest w II połowie 2023 r.