Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przebudowa Warszawy Zachodniej. Budimex najtańszy, duże oszczędności po aukcji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Przebudowa Warszawy Zachodniej. Budimex najtańszy, duże oszczędności po aukcji
mat. prasowe
PKP PLK przeprowadziły aukcję elektroniczną w wielkim przetargu na kompleksową przebudowę stacji Warszawa Zachodnia, co jest wstępem do przebudowy linii średnicowej. Najważniejszymi efektami inwestycji będą podziemna przestrzeń dworcowa, tunel tramwajowy oraz hala peronowa. Na prowadzenie wysunął się Budimex, który zszedł ceny o blisko 0,6 mld zł brutto. Różnica między budżetem a najtańszą ofertą zmniejszyła się z 0,9 mld zł do 0,4 mld zł brutto.

W ramach prac istniejący tunel pieszy zostanie poszerzony i wydłużony do peronu linii obwodowej (obecnie nr 8), stając się podziemnym dworcem. Powstaną nowe perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, które zostaną skomunikowane z tunelem za pomocą schodów ruchomych i wind, przystosowanych do przewozu wózków i rowerów. Zostanie też wybudowany dodatkowy peron od strony Tunelowej. Przewidziano również budowę budynku wielofunkcyjnego z halą dworcową w miejscu istniejącego budynku dworcowego od strony Tunelowej. Całość przykryje hala peronowa. Zaplanowano także realizację tunelu tramwajowego na poziomie -2 (powstanie jako pustka technologiczna do późniejszego wykorzystania w czasie przedłużania linii tramwajowej z Dw. Zachodniego na Wolę). Na stacji, po wschodniej stronie, zostanie też wykonana kładka, która połączy perony z Ochotą i Wolą.

O zamówienie, prowadzone przez PKP PLK i Tramwaje Warszawskie. ubiegają się cztery firmy z ofertami na kwoty od 2,826 mld zł brutto do 4,801 mld zł brutto. PKP PLK poinformowały wczoraj (11 marca), że w aukcji elektronicznej największą liczbę punktów otrzymał Budimex, który wyprzedził firmę Torpol. Warszawska firma zeszła z 2,427 mld zł netto do ok. 1,942 mld zł netto. To ok. 2,389 mld zł brutto, czyli dalej powyżej budżetu określonego na kwotę 1,952 mld zł brutto. Różnica nie jest jednak już tak szokująca – teraz brakuje nieco ponad 400 mln zł, podczas gdy po otwarciu ofert różnica wynosiła blisko 900 mln zł.

Co ciekawe, przekroczenie budżety dotyczy części kolejowej. – W części finansowanej przez Tramwaje Warszawskie cena wykonawcy jest o 10 mln niższa niż budżet zamawiającego. Nasz budżet wynosił ok. 152 mln zł netto – wskazuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Spółka równolegle projektuje odcinek linii między Grójecką a Dw. Zachodnim.

W przetargu na przebudowę Warszawy Zachodniej cena decyduje o wyborze w 80%. Pozostałe kryteria oceny to termin realizacji (15%) oraz kryterium przejęcia części ryzyka przedłużenia czasu na ukończenie (tj. 30 dni) z tytułu wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych (5%).Wszyscy jednak zaproponowali termin realizacji wynoszący 1101 dni (nieco ponad trzy lata) oraz przejęcie ryzyka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5