Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przebudowa torów w centrum Zabrza. Tramwaje wrócą w ciągu 1-2 miesięcy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Przebudowa torów w centrum Zabrza. Tramwaje wrócą w ciągu 1-2 miesięcy?
fot. MJ
W centrum Zabrza, w rejonie pl. Teatralnego oraz w ciągu Religi i Powstańców Śląskich, w dalszym ciągu trwa przebudowa torowisk tramwajowych. W związku z licznymi trudnościami i zmianami projektowymi procedowany jest aneks terminowy. Według zapowiedzi tramwaje linii 3 i 5 mogłyby wrócić na swoje trasy do połowy kwietnia.

W lutym 2019 r. Tramwaje Śląskie podpisały umowę z konsorcjum firm KZN Rail i Spaw-Tor na modernizację torowiska wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi w Zabrzu na odcinku od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami. Do przebudowy przewidziano 1380 metrów toru pojedynczego. Oprócz przebudowy infrastruktury zaplanowano budowę rozjazdów dla nowych relacji Religi – Plac Teatralny oraz Powstańców – Wolności (kierunek Gliwice). Prace ruszyły w kwietniu i miały zakończyć się w zeszłym roku.

Z uwagi na liczne niezidentyfikowane kolizje z infrastrukturą podziemną, znacznie szerszy zakres prac przy modernizacji mostu nad Bytomką, a także koniecznością wprowadzenia wielu zmian projektowych termin realizacji robót uległ wydłużeniu. – Aneks terminowy jest jeszcze procedowany, dlatego nie jestem w stanie podać jeszcze konkretnej daty zakończenia prac – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. – Zgodnie jednak z ostatnimi deklaracjami wykonawcy ruch tramwajowy na linii nr 3 do pętli Mikulczyce ma zostać przywrócony w połowie marca, natomiast linia nr 5 na pełną trasę ma wrócić w połowie kwietnia – dodaje rzecznik.

Jak przyznają Tramwaje Śląskie, najwięcej trudności powodują dwie studnie teletechniczne w śladzie torowiska – jedna w rejonie skrzyżowania ul. Stalmacha z ul. Bytomską, druga w rejonie skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich z ul. Wolności (ta studnia leży na trasie nowej relacji budowanej w ramach realizacji tego zadania). – Obie studnie wymagały przebudowy, co wiązało się z uzgodnieniami technicznymi z gestorami zlokalizowanych tam sieci – kilkanaście firm i instytucji – oraz opracowania projektu zamiennego. Ten etap jeszcze się nie zakończył – informuje Zowada.

Niezbędne okazało się też przeprojektowanie sieci trakcyjnej – rozmieszczenia części słupów, odciągów i osprzętów. – Wynika to z konieczności zlikwidowania bardzo ważnego słupa trakcyjnego, posadowionego na działce miejskiej przy ul. Wolności, a która to działka w tzw. międzyczasie została zbyta na rzecz właściciela prywatnego. Projekt zastępczy został już przygotowany i wykonawca pracuje już przy realizacji tego zakresu prac – informuje Andrzej Zowada.

Jak informuje inwestor, do wykonania pozostanie ułożenie warstwy konstrukcyjnej, płyt i szyn na prawoskręcie z ul. Powstańców Śląskich w ul. Wolności, to samo na torze południowym w rejonie skrzyżowania ul. Stalmacha i Bytomskiej, przebudowa toru południowego w ul. Wolności (tor północny został już przebudowany i kursują po nim tramwaje), posadowienie słupów trakcyjno-oświeteniowych w rejonie pl. Wolności oraz na ul. Powstańców Śląskich, wykonanie zatok parkingowych i nawierzchni jezdni ul. Powstańców Śląskich, posadowienie wiaty przystankowej na przystanku Zabrze prof. Religi, dokończenie prac przy przebudowie zatoki autobusowej na zintegrowanym przystanku tramwajowo-autobusowym Zabrze pl. Teatralny. Ponadto, jak przekazują Tramwaje Śląskie, trwają prace związane z przebudową sieci elektroenergetycznej na ul. Religi i Powstańców Śląskich (związaną z oświetleniem), przebudową kabli trakcyjnych zasilających i sterowniczych (głównie w ciągu ul. Powstańców Śląskich do pl. Wolności), budową kanałów kablowych na podstacji trakcyjnej znajdującej się na ul. Miarki. Po zakończeniu robót humusowanie terenów zielonych na terenie całej budowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5