Po raz kolejny zmienia się harmonogram prac związany z przebudową stacji Ożarów Mazowiecki. Dopiero w przyszłym roku ruszą prace związane z przebudową torów, a cała przebudowa zakończy się w 2023 r. Wówczas, dzięki zwiększeniu przepustowości, możliwe będzie ewentualne skierowanie tutaj dodatkowych pociągów, w tym SKM Warszawa.
W sierpniu 2017 r. PKP PLK podpisały umowę z firmą ZUE na prace projektowe i przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki. Zakres prac obejmuje budowę dwóch peronów wyspowych zamiast obecnie istniejącego jednego peronu, budowę przejścia podziemnego, wymianę torów i przebudowę systemów sterowania ruchem.
Pierwotnie prace miały zakończyć się w połowie 2020 r., ale termin ten był już niejednokrotnie zmieniany – mowa była już o
2021 r. czy
2022 r. Obie daty są już nieaktualne. – Wpływ na zmianę terminu zakończenia inwestycji miały ustalenia z konserwatorem zabytków w sprawie wiaty na peronie stacji oraz termin uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych. Zakończenie robót planowane jest w 2023 r. – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Zarządca infrastruktury dysponuje już częściowo pozwoleniami na kluczowe prace. – PKP PLK posiadają pozwolenie na budowę dot. prac na stacji. Zostało ono uzyskane w połowie czerwca. Procedowane jest pozwolenie na budowę dot. przebudowy urządzeń SRK na szlakach kolejowych – dodaje Jakubowski.
Zabudowane zostały już tymczasowe rozjazdy po zachodniej stronie stacji, które umożliwią przejazd pociągów w czasie prowadzenia kluczowych prac. – W drugiej połowie roku planowane jest rozpoczęcie prac przy budowie nowej nastawni – bez wpływu na ruch pociągów. Na początku przyszłego roku planowane jest rozpoczęcie prac przy wymianie torów i przebudowie peronów. Prace będą uwzględnione w rozkładzie jazdy – mówi przedstawiciel PKP PLK.
Przebudowa stacji w Ożarowie jest kluczowa pod kątem rozwoju połączeń SKM – rozbudowany zostanie układ torów na stacji, dzięki czemu stacja będzie mogła być wykorzystana jako końcowa dla pociągów aglomeracyjnych.