Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przebieg trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz wybrany. Mniej wyburzeń

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-12-20 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przebieg trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz wybrany. Mniej wyburzeń
fot. MJ
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała o wyborze przebiegu trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz (tzw. Nowa Politechniczna). Wariant przebiegu przez ul. Do Studzienki nie jest brany pod uwagę. Torowisko miałoby zostać włączone do al. Grunwaldzkiej poprzez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Trasa Gdańsk Południe – Wrzeszcz (roboczo nazywana Nową Politechniczną) to linia tramwajowa, która ma połączyć Piecki Migowo (Morenę) z Wrzeszczem. Równolegle ma powstać także droga rowerowa oraz chodnik. Nowa linia ma połączyć dynamicznie rozwijające się południowe dzielnice miasta z północnymi.

Przetarg na projekt trasy w połowie 2015 roku wygrała firma Mosty Katowice. Wykonawca opracował wielowariantową koncepcję przebiegu trasy. Z uwagi na brak wskazania preferowanego wariantu przebiegu trasy, w 2017 roku miasto złożyło dwa odrębne wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch odrębnych przebiegów. W obydwu trasa miała przebiegać Jaśkową Doliną, Wileńską, pasem rezerwy oraz Sobieskiego. Inaczej przewidziano włączenie do al. Grunwaldzkiej – albo przez Bohaterów Getta Warszawskiego, albo przez Do Studzienki.

Jak informuje DRMG, po szczegółowych analizach opcja połączenia nowej trasy z aleją Grunwaldzką poprzez ulicę Do Studzienki nie jest już brana pod uwagę. Budowa linii tramwajowej w tym śladzie wiązałaby się z konieczną większej ilości wyburzeń. Dodatkowo uzyskanie odpowiednich parametrów na włączenie linii tramwajowej w al. Grunwaldzką w tej lokalizacji jest znacznie trudniejsze, a co za tym idzie niekorzystne zarówno pod względem technicznym jak i finansowym.

– Trasa przez ul. Do Studzienki zbyt mocno ingeruje w tkankę miejską. Brakuje również miejsca na włączenie w skrzyżowanie z Grunwaldzką. Dlatego też wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla wariantu przez ul. Do Studzienki został wycofany – informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG. Po otrzymaniu z RDOŚ decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla lokalizacji inwestycji, biuro projektowe Mosty Katowice przystąpi do kontynuacji prac projektowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk: Pierwsze nowe Jazzy wreszcie z pasażerami

Przestrzeń

Gdańsk: Pierwsze nowe Jazzy wreszcie z pasażerami

Witold Urbanowicz 31 października 2019

Poważny wypadek w Gdańsku. Zderzenie autokaru z tramwajem

Komunikacja

Poważny wypadek w Gdańsku. Zderzenie autokaru z tramwajem

Gdańsk.pl 26 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5