Pruszków zakończył dzisiaj przetarg na świadczenie usług w komunikacji miejskiej. W zamierzeniach urzędników jeden przewoźnik ma obsługiwać wszystkie linie w mieście i być emitentem biletów. Udział w przetargu wzięła udział tylko jedna firma – PKS w Grodzisku Mazowieckim.
Od 8 kwietnia do 17 maja trwało postępowanie przetargowe na świadczenie w Pruszkowie usług komunikacji miejskiej. Do urzędu spłynęła tylko jedna koperta z ofertą, którą złożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim.
Głównym parametrem, który jest najwyżej punktowany, jest cena. Stanowi ona 85% oceny przetargowej. Drugim czynnikiem branym pod uwagę jest rok produkcji autobusów, które będą świadczyć usługi komunikacji miejskiej w Pruszkowie. Im młodszy pojazd, tym więcej punktów zamawiający może uzyskać w przetargu. PKS w Grodzisku Mazowieckim złożyło ofertę opiewającą na 8,42 mln zł na cały okres obowiązywania umowy. Pruszków na ten rok zabezpieczył w budżecie 1,15 mln zł na komunikację miejską.
Oferta złożona przez oferenta spełnia wymagania i prawdopodobnie zostanie uznana za zwycięską. Wyniki znane będą jednak jutro. Umowa na świadczenie usług dotyczy okresu od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2020 roku.
Nowością dla mieszkańców będzie liczba linii, która z czterech zwiększy się do sześciu. Kolejną
nowością jest wprowadzenie biletów czasowych. Bilet godzinny będzie umożliwiał korzystanie ze wszystkich autobusów w trakcie trwania ważności biletu. Do tej pory bilety można było kupić wyłącznie u kierowców, bowiem każdą linię obsługiwał inny przewoźnik. Są również plany, żeby wprowadzić w autobusach biletomaty akceptujące karty płatnicze.
W przetargu zaznaczono wymóg posiadania przez przewoźnika 11 autobusów, z czego dwa posłużą za rezerwę. Pojazdy nie mogą być starsze niż wyprodukowane z 2009 r. Dodatkowo muszą spełniać normę emisji spalin EURO6. Długość pojazdu powinna mieścić się w granicach od 8,25 m do 10 m, a na pokład powinien zabierać do 60 pasażerów. W tym dla 15 ma się znaleźć osób miejsce siedzące.
Nie ma wymogu, by pojazdy posiadały klimatyzację. Tak samo, jak nie ma wymogu w całości niskiej podłogi. Urzędników zadowoli pojazd posiadający co najmniej jedno wejście z obniżoną podłogą. Wszystkie pojazdy obsługujące pruszkowskie linie muszą być dodatkowo wyposażone w system GPS umożliwiający kontrolę punktualności autobusu na przystankach. Dodatkowo zadbano także o harmonię na pruszkowskich ulicach, bowiem w przetargu znalazł się także zapis mówiący, że wszystkie pojazdy powinny być w jednakowej kolorystyce.