Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-06-03 17:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
wiz. Pesa
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
Trwa produkcja Twistów II generacji dla MPK w Częstochowie. Nowe tramwaje mają przyjechać do miasta w tym roku, a producent właśnie zdradza, jak będą wyglądać najnowsze pojazdy.

W połowie stycznia zeszłego roku MPK Częstochowa podpisało umowę z Pesą na dostawę 10 nowych tramwajów z opcją na kolejne pięć pojazdów. Producent zaoferował Częstochowie w pełni niskopodłogowe pojazdy Twist II. Wartość umowy to blisko 90 mln zł brutto.

Na realizację zamówienia podstawowego Pesa ma w sumie 24 miesiące. – Produkcja się rozpoczęła, wszystkie szczegóły związane z designem dopięte, a pierwsze tramwaje pojawią się na ulicach Częstochowy jeszcze w tym roku – informuje Maciej Grześkowiak, szef PR Pesy.

Trójczłonowy tramwaj o długości 32,2 m i szerokości 2,4 m pomieści w sumie 221 osób (przy normie 5 osób na m2), w tym 58 na miejscach siedzących. Wyposażenie obejmuje klimatyzację i monitoring. Przewidziano 7 drzwi – pięć dwustrumieniowych i dwoje jednostrumieniowych. Wejście znajdzie się na wysokości 350 mm.

Tramwaje będą wyposażone w cztery skrętne wózki jezdne, posiadające dwa stopnie usprężynowania z klasycznymi, osiowymi zestawami kołowymi. Ma to wpływać na zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska. W pojazdach znajdą się silniki asynchroniczne o mocy 4 x 105 kW oraz układ osi Bo' 2' 2' Bo'. Przewidziano układ rekuperacji energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci lub gromadzenie w zasobnikach energii i wykorzystanie podczas rozruchu i przyspieszania. Energia zgromadzona w zasobnikach będzie mogła być wykorzystywana w razie zaniku prądu bądź konieczności wjechania na torowisko nieposiadające sieci. Pojazdy będą też wyposażone w elektroniczny rejestrator zdarzeń, a układ sterowania pojazdu umożliwia wykrywanie i likwidowanie poślizgów występujących podczas rozruchu i hamowania. Pesa zaoferowała też diagnostykę on-line.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5