Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Produkcja Tramino dla Olsztyna zaawansowana w 90%

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-07-2015
Ostatnia modyfikacja:
03-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Produkcja Tramino dla Olsztyna zaawansowana w 90%
fot. Martyn Janduła
W Olsztynie znajdują się już dwa Tramino dla powstającej sieci tramwajowej. Równolegle w Poznaniu na terenie zajezdni MPK trwają testy jednego z egzemplarzy. – Jestem mile zaskoczony – przebiegają jeszcze lepiej niż się spodziewamy – nie ukrywa Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa. Producent czeka teraz na dokończenie infrastruktury w stolicy Warmii, gdzie odbędzie się kolejna porcja testów wraz ze szkoleniem motorniczych.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Czym się różni olsztyńskie Tramino od innych, wyprodukowanych przez Solarisa tramwajów?

Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa ds. pojazdów szynowych:
Główną różnicą w realizacji projektu olsztyńskiego jest przede wszystkim to, że tutaj cała infrastruktura powstaje od nowa. Nie ma konieczności godzenia rozwiązań z różnych dekad. Tu odnajdujemy główne różnice do poprzednich projektów: szerokość i pojemność. To jest ten atut, gdy klient buduje zupełnie nowe torowisko i gdy można wprowadzić rozwiązania najbardziej przyjazne dla pasażera. Pod względem technicznym czy bezpieczeństwa Tramino posiada najnowsze i najaktualniejsze rozwiązania. Jeśli spojrzymy na kabinę motorniczego, to jest w niej więcej ekranów dotykowych niż w przypadku zwyczajnych tramwajów. System jest bardziej zautomatyzowany pod kątem diagnostyki pojazdów, również w czasie jazdy.

Podobnie jest z konstrukcją. W Jenie i Brunszwiku mieliśmy do czynienia z istniejącą skrajnią. Rozwiązania wózków musiały być kompatybilne z technologiami stosowanymi wcześniej w tych miastach. Wszędzie tam, gdzie są stare i nowe tramwaje muszą się one mijać, współdziałać, przejeżdżać swobodnie obok siebie. Tu nie mieliśmy tego ograniczenia.

Na jakim etapie jest produkcja?

Jest zaawansowana na poziomie 90 procent. Czekamy cierpliwie na dokończenie prac związanych z infrastrukturą – na sieć trakcyjną i połączenie zajezdni z miastem. Kilka dni temu w Olsztynie pojawił się już kolejny Solaris. Następne będą dostarczane sukcesywnie do końca września.

Jak wyglądają testy Tramino w Poznaniu?


Jestem mile zaskoczony – przebiegają jeszcze lepiej niż się spodziewamy. Pierwszy tramwaj, który opuścił naszą fabrykę, od razu po rozładunku na tory przejechał samodzielnie kilkaset metrów. To rzadkość w branży. Zwykle nie stosuje się takich procedur, tylko powoli przeprowadza rozruch nowego tramwaju. To pokazuje, że Tramino Olsztyn jest od samego początku dobrze zaprojektowane i wykonane w najmniejszym detalu.

W ramach testów sprawdzamy wszystkie systemy tramwaju. Główny nacisk kładziony jest na bezpieczeństwo pasażerów i motorniczych. Testowany jest m.in. napęd, systemy hamulcowe, w tym hamowanie awaryjne czy kompatybilność oprogramowania sterującego pojazdem z wszystkimi urządzeniami.

Jaka część testów będzie odbywać się w Olsztynie?

Przede wszystkim szkolenie motorniczych. A także współdziałanie tramwaju z systemami sterowania, symulowanie akcji ratowniczych oraz wkolejanie. To można zrobić tylko na właściwej sieci.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przemysław Farsewicz 30 grudnia 2022

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Olsztyn zlecił prace dodatkowe tramwajowemu wykonawcy

Przestrzeń

Olsztyn zlecił prace dodatkowe tramwajowemu wykonawcy

Przemysław Farsewicz 17 czerwca 2022

Olsztyn. Inwestycje tramwajowe droższe przez inflację

Przestrzeń

Olsztyn. Inwestycje tramwajowe droższe przez inflację

Przemysław Farsewicz 20 kwietnia 2022

Zobacz również:

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przemysław Farsewicz 30 grudnia 2022

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Olsztyn zlecił prace dodatkowe tramwajowemu wykonawcy

Przestrzeń

Olsztyn zlecił prace dodatkowe tramwajowemu wykonawcy

Przemysław Farsewicz 17 czerwca 2022

Olsztyn. Inwestycje tramwajowe droższe przez inflację

Przestrzeń

Olsztyn. Inwestycje tramwajowe droższe przez inflację

Przemysław Farsewicz 20 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5