Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Problem na Stadionie. PKP PLK muszą poprawić szklane wiaty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Problem na Stadionie. PKP PLK muszą poprawić szklane wiaty
Fot. Mateusz Włodarczyk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
W ostatnim okresie PKP PLK zdemontowały część przeszkleń z wiat na peronach przystanku Warszawa Stadion. Okazuje się, że po kilku latach eksploatacji konieczne są poprawki. – Po latach eksploatacji m.in. drgania wywołane przejazdem pociągów osłabiają mocowanie szyb. Ogłosiliśmy przetarg na wymianę mocowań – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Przystanek Warszawa Stadion został przebudowany w wysokim standardzie przed mistrzostwami piłkarskimi Euro 2012. Wyróżnikiem jest pełne zadaszenie na całej długości peronów – jego ściany złożone są ze szklanych paneli, nawiązujących barwami do Stadionu Narodowego.

Teraz jednak, po zaledwie kilku latach, nowe wiaty wymagają remontu. PKP PLK zdemontowały znaczną część przeszkleń w rejonie schodów i wejść. – Po latach eksploatacji m.in. drgania wywołane przejazdem pociągów osłabiają mocowanie szyb. Profilaktycznie zdemontowano część szyb przy wejściach do przejścia podziemnego – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na projekt i wykonanie przebudowy szklanej elewacji wiat na Stadionie. – Ogłosiliśmy przetarg na wymianę mocowań szyb na przystanku Warszawa Stadion. Musimy zagwarantować stabilne mocowanie i bezpieczeństwo w trakcie przejazdu pociągów – wyjaśnia Jakubowski.

W ramach prac przygotowawczych wykonawca musi wykonać szczegółową dokumentację stanu technicznego elewacji, a w szczególności mocowania szyb do konstrukcji stalowej. Na tej podstawie zostanie opracowany projekt zakładający zmianę sposobu mocowania szyb. Zamawiający wymaga zastosowania konstrukcji aluminiowej słupowo-ryglowej, w których część obciążeń zostaje przejęta poprzez mocowanie wspornikowe rygla ze słupem.

Termin składania ofert mija 27 lutego. O wyborze zadecydują cena (75%), gwarancja (15%) oraz termin realizacji (10%). PKP PLK zakładają, że prace zostaną wykonane do końca sierpnia 2018 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Komunikacja

Gdańsk Główny. Dwie spółki PKP podają dwa różne rozkłady jazdy

Komunikacja

Warszawa Zachodnia. Pierwsze windy na perony uruchomione

Przestrzeń

Zobacz również:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Komunikacja

Gdańsk Główny. Dwie spółki PKP podają dwa różne rozkłady jazdy

Komunikacja

Warszawa Zachodnia. Pierwsze windy na perony uruchomione

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5