Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Prezydent Warszawy zapowiedziała metro co 2:20. Może częściej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Prezydent Warszawy zapowiedziała metro co 2:20. Może częściej
fot. Adamon, lic. CC 3.0/GNUmetro
– Między godziną szóstą a dziewiątą rano, czyli wtedy kiedy jest najwięcej pasażerów, pociągi na I linii metra będą jeździły nie co 2:30 jak do tej pory, ale co 2:20. To oznacza, że w ciągu godziny metro przewiezie o 2,5 tys. pasażerów więcej – wyjaśniła w poniedziałek prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz–Waltz.

Warszawiacy, którzy w poniedziałek późnym rankiem zmierzali do pracy, mogli spotkać prezydent Warszawy, która spotkała się z dziennikarzami na stacji metra Świętokrzyska. Okazją było uruchomienie od wtorku (1 września) porannego kursowania pociągów na I linii metra co 2 minuty i 20 sek., czyli co dziesięć sekund szybciej niż do tej pory. Jest to możliwe dzięki zastąpieniu systemu sterowania ruchem opartego na semaforach, systemem SOP–2W, który wyświetla informacje w kabinie maszynisty, a jednocześnie dba o to, by nie przekroczył bezpiecznej prędkości.

– To efekt trwającej od dwóch lat inwestycji. Dzięki temu w praktyce zamiast 33 składów możemy wykorzystywać 36. Ta inwestycja kosztowała nas 24 mln zł, ale gdybyśmy mieli kupić trzy nowe pociągi, wydalibyśmy na nie 60 mln – tłumaczyła prezydent Gronkiewicz–Waltz.

Jak wspomnieli urzędnicy, system pozwala teoretycznie na dalsze zwiększanie częstotliwości pociągów, choć nie sprecyzowali ewentualnych planów w tym zakresie.

– To bardzo ważny moment w historii metra – dodawał prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Zostaną wyłączone wszystkie semafory i sygnalizacja świetlna. Maszyniści będą się posługiwali wskazaniami urządzeń pokładowych. Przygotowanie się do tego trwało dwa lata. Zmodernizowano składy, zmodernizowano system sterowania, przeszkoliliśmy 250 maszynistów i 30 pracowników centralnej dyspozytorni. Ostateczne testy przeprowadziliśmy w ciągu dwóch ostatnich miesięcy, a w zeszłym tygodniu trwała próba generalna, gdy przez cały dzień pociągi jeździły z taką właśnie częstotliwością. Co dla nas bardzo istotne ten cały system ma świadectwo bezpieczeństwa wydane prze UTK, które ma charakter bezterminowy.

- System na pierwszej linii nie ma funkcji automatycznego prowadzenia pojazdu, choć tak system działa na drugiej linii. Tam de facto całość działa bez istotnego udziału maszynistów - mówi Sławomir Nalewajka, prezes Bombardier Transportation Polska, który wykonał system dla metra. Jego pełną wypowiedź przeczytasz w Monitorze.





Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5