Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Prezydent Płocka: Obwodnica ważniejsza niż tramwaj

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-10-30 10:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Prezydent Płocka: Obwodnica ważniejsza niż tramwaj
Ul. Grodzka w Płockufot. Krzysztof Lisocki, lic. GFDL
Obwodnica to lepsze wsparcie dla miasta niż tramwaj – przekonuje prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. Wskazuje on, że nowa, finansowana z budżetu samorządu i środków unijnych droga rozwiązuje problemy komunikacyjne centrum, podczas gdy tramwaj najprawdopodobniej nie pełniłby tak znaczącej roli. Atutem rozbudowy układu drogowego ma być także otwarcie nowych terenów inwestycyjnych.

– W Płocku nie powstanie system komunikacji tramwajowej – stwierdził podczas Kongresu Transportu Publicznego Andrzej Nowakowski, prezydent miasta Płocka. – Kiedy zostałem prezydentem [w 2010 r.], odstąpiłem od tej koncepcji – mówił. Przypomniał, że plany inwestycji na wprowadzenie nowego środka transportu były względnie zaawansowane, bo na niektórych ciągach pozostawiono miejsce pod budowę przyszłego torowiska.

– Płock ma taki układ, że ciągnie się wzdłuż Wisły. Na północ od Płocka są natomiast tereny PKN Orlen. Tramwaj nie rozwiązałby więc tak naprawdę żadnego problemu komunikacyjnego naszego miasta – przekonywał. Ocenił także, że dużo istotniejszą z punktu widzenia mieszkańców inwestycją jest rozpoczęta budowa wewnętrznej obwodnicy Płocka, choć jego zdaniem wariantem lepszym byłoby poprowadzenie jej poza granicami miasta.

Obwodnica stworzy nowy układ komunikacyjny Płocka

– Na to nie znalazły się jednak środki z budżetu państwa – zaznaczył. Mimo tego Andrzej Nowakowski stwierdził, że już zakończenie pierwszego etapu realizowanej przez miasto budowy pozwoliło na usprawnienie ruchu w centrum. – Przed nami, a właściwie w trakcie, są już dwa kolejne etapy. Przeprowadzamy je ze wsparciem środków unijnych za kwotę przekraczającą 100 mln zł – dodał.

W opinii prezydenta to właśnie realizowana obwodnica przyczyni się do poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej, a po zakończeniu wszystkich robót będzie można przeprowadzić korektę tras miejskich autobusów. – Na pewno otwiera to także nowe tereny inwestycyjne. To dla nas bardzo istotne, bo dotychczas Płock rozwijał się wzdłuż rzeki i właściwie nie było już miejsca na prowadzenie nowej działalności. Teraz będą nowe obszary na północy [Płocka]. Wydaliśmy już pozwolenie na budowę hali dla zakładu produkującego kombajny – mówił. – To właśnie jest efekt inwestowania w nowy układ komunikacyjny Płocka – podsumował Andrzej Nowakowski.

Czy tramwaj rzeczywiście nie pomógłby dojeżdżającym do PKN?

Koncepcja stworzenia systemu tramwajowego w Płocku jest stosunkowo nowa: próby wcielenia jej w życie przeprowadzono już w XXI w. W 2010 r. samorządowa spółka Miejskie Inwestycje przygotowała przetarg na zaprojektowanie i wykonanie pierwszej trasy o długości ok. 10 km. Już na początku stycznia kolejnego roku, a więc przed planowanym terminem otwarcia ofert, postępowanie zostało jednak unieważnione.

Nowe władze motywowały swoją decyzję wysokimi kosztami budowy i eksploatacji komunikacji szynowej. Warto przypomnieć, że wcześniejsze plany zakładały budowę (w kolejnych latach) także drugiej nitki – biegnącej do rafinerii PKN Orlen. Można więc przypuszczać, że tramwaj przynajmniej częściowo przejąłby ruch wiodący do tego zakładu, a więc przyczyniłby się do rozwiązania problemów komunikacyjnych, o których mówił obecny prezydent Andrzej Nowakowski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Volvo zakończyło dostawy 35 hybryd do Sosnowca

Komunikacja

Volvo zakończyło dostawy 35 hybryd do Sosnowca

Redakcja 30 października 2017

Wiemy, kto otrzymał nagrody portalu Transport-Publiczny.pl

Mobilność

Wiemy, kto otrzymał nagrody portalu Transport-Publiczny.pl

Jakub Madrjas 12 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5