Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Prezes Tramwajów Warszawskich o Hyundaiach: Na dziś nie widzimy podstaw do waloryzacji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
08-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Prezes Tramwajów Warszawskich o Hyundaiach: Na dziś nie widzimy podstaw do waloryzacji
fot. TW
W Warszawie – wg stanu na 7 września – znajduje 38 Hyundaiów, z czego 24 może wozić pasażerów (w tym 23 typu 140N i jeden 141N). W drodze do Polski jest sześć pojazdów (pięć 140N i jeden 141N). – Nie podzielam poglądu o wolnych dostawach. Pojazdy znajdują się już powszechnie w eksploatacji, coraz lepiej więc widzimy, jak się sprawują. Nie widzę istotnych problemów – komentuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Pojawiają się opinie, że dostawy Hyundaiów przebiegają powolnie. Na jakim etapie jesteśmy z realizacją kontraktu?

Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich:
Nie podzielam poglądu o wolnych dostawach. Rzeczywiście wcześniej, z powodu pandemii covidu, w I poł. 2020 r. wystąpiły w Korei spore utrudnienia związane z lockdownami i zaburzeniami we frachcie. Zgodnie z polskim prawem w takiej sytuacji ciężar odpowiedzialności jest przenoszony na zamawiającego. Uznaliśmy te opóźnienia jako siłę wyższą i harmonogram uległ wydłużeniu o 5,5 miesiąca.

Mogło też powstać wrażenie, że sprawy idą wolno z uwagi na homologację i przygotowanie pojazdów do ruchu, ale to już za nami. Zamówienie jest realizowane zgodnie z harmonogramem. Odbiór kolejnych pojazdów jest szybszy i prostszy. W Warszawie jeździ ponad 20 nowych tramwajów, z tygodnia na tydzień te liczby zmieniają się.

Jak sprawdzają się tramwaje? Czy pozytywne wrażenia z początku eksploatacji utrzymują się?

Pojawiały się oczywiście pewnie niedoskonałości, ale to proste i drobne kwestie. Nie widzę natomiast żadnych istotnych i poważnych problemów. Wszystkie tramwaje, przejmowane na stan spółki, są dokładnie sprawdzane. Pojazdy znajdują się już powszechnie w eksploatacji, coraz lepiej więc widzimy, jak się sprawują. Tramwaje są ciche, sprawne, trzymają zadane pobory energii. Nie ma problemów z ich przejazdem na żadnym odcinku stołecznej sieci – nie występują problemy ze skrajnią.

Czy w związku z sytuacją na rynku nie ma ryzyka, że wartość kontraktu wzrośnie?


Nie ma co ukrywać, że cena, którą zapłaciliśmy, jest na dzisiejsze standardy niska. Producent wysuwa szereg roszczeń finansowych, z uwagi na podnoszony wzrost kosztów. Na dziś nie widzimy jednak podstaw do waloryzacji sumy kontraktowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Pojawia się rozchodnik, kolejny etap prac

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Pojawia się rozchodnik, kolejny etap prac

Redakcja/inf. pras. 30 września 2022

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Witold Urbanowicz 20 września 2022

Zobacz również:

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Witold Urbanowicz 29 września 2022

Więcej zielonych torów w Warszawie

Komunikacja

Więcej zielonych torów w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Pojawia się rozchodnik, kolejny etap prac

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Pojawia się rozchodnik, kolejny etap prac

Redakcja/inf. pras. 30 września 2022

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie przebudują torowisko w Zabrzu

Witold Urbanowicz 20 września 2022

Zobacz również:

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Witold Urbanowicz 29 września 2022

Więcej zielonych torów w Warszawie

Komunikacja

Więcej zielonych torów w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5