Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Prezes Metra: Żądania ws. raportu środowiskowego dla III linii ponadmiarowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Prezes Metra: Żądania ws. raportu środowiskowego dla III linii ponadmiarowe
mat. MW
Cały czas trwają prace przedprojektowe dla pierwszego odcinka III linii metra, łączącego stacje Stadion Narodowy i Gocław. Na przyszły rok zapowiadany był przetarg na realizację w formule projektuj i buduj – to może się jednak zmienić po ostatnich wymaganiach Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. – Nie spotkaliśmy się z takim ogromem prac dla raportu środowiskowego. Oczekujemy równego traktowania – jak inne podmioty. Czekamy na decyzję drugiej instancji – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Trwają przygotowania do realizacji trzeciej linii metra między Stadionem a Gocławiem. Wystąpiły jednak problemy na etapie przygotowań do zlecenia wykonania raportu środowiskowego; przetarg został ostatecznie unieważniony. Na jakim etapie jest sprawa?

Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego:
Otrzymaliśmy decyzję, która określiła obowiązek wykonania raportu oddziaływania na środowisko. Złożyliśmy, po analizie, zażalenie na określony przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska zakres tego raportu. Czekamy na decyzję drugiej instancji.

W skardze podnosiliśmy fakt ponadmiarowych wymagań w stosunku do tej inwestycji, zwłaszcza w porównaniu z innymi przedsięwzięciami. Jeżeli jednym z warunków jest zbadanie wpływu budowy w promieniu 5 km od każdej stacji, to obejmuje już to znaczną część Warszawy. Jeżeli w decyzji znajduje się wymóg, że ocenie muszą zostać poddane skumulowane skutki wszystkich inwestycji – nawet przygotowywanych – w promieniu 250 m od budowy metra, to jest to naszym zdaniem ponadmiarowe żądanie. W niektórych przypadkach nie wiemy, jakie toczą się postępowania i jakie uwarunkowania zostaną wydane dla tych inwestycji. Trzeci element to konieczność przeprowadzenia analiz sezonowych. Sama obserwacja flory i fauny w niektórych miejscach pochłonie cały rok. Przyjęliśmy to z ogromnym zaskoczeniem, tym bardziej że nie jest to pierwszy odcinek metra, jaki powstaje w Warszawie. Nie spotkaliśmy się z takim ogromem prac dla raportu środowiskowego.

W zażaleniu podawaliśmy też przykłady innych inwestycji, takich jak na przykład przygotowywana przez PKP PLK przebudowa linii średnicowej, która ingeruje w centrum miasta. Oczekujemy równego traktowania – jak inne podmioty.

Jeżeli chodzi o prace przedprojektowe, to one się cały czas toczą. Działamy według założonego planu.

Zapowiedź, że w przyszłym roku mógłby ruszyć przetarg „projektuj i buduj”, jest aktualna?

Tego w tej chwili nie mogę powiedzieć; trzeba będzie rozważać scenariusze w zależności od stanowiska Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

Plan, który przedstawialiśmy, jest realny. Wśród różnych opinii na temat trzeciej linii pojawiają się takie głosy w mediach, że jeśli inwestycją miejską zajmuje się Metro, to jedno jest pewne: będzie ona postępować szybko.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5