Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga zaprojektuje nowe trasy trolejbusowe. Ruszył przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-02 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Praga zaprojektuje nowe trasy trolejbusowe. Ruszył przetarg
fot. MJ
DPP Praha, operator komunikacji w Pradze, prowadzi przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy linii trolejbusowych na lewym brzegu Wełtawy. Postępowanie obejmuje cztery linie, do obsługi których potrzeba 49 trolejbusów.

Praga zamierza zelektryfikować wybrane linie autobusowe z wykorzystaniem bateryjnych trolejbusów. Możliwości pojazdów mają być szczególnie przydatne przy występujących w Pradze wzniesieniach. Od dłuższego czasu DPP Praha testuje rozwiązania na jednej z linii. Przyjęty plan zakłada elektryfikację linii 119, 131, 137, 140, 176 i 191.

Niedawno ogłoszono przetarg na dokumentację projektową 131, 137, 176 i 191. Na linii 131 relacji Bořislavka – Hradčanská sieć trakcyjna ma pokrywać ok. 64% trasy, czyli 3,8 km. Łącznie do obsługi linii powinno być wykorzystanych dziesięć 10 trolejbusów o długości 12 m. Na linii 137 relacji Na Knížecí – U Waltrovky – Malá Ohrada przewidziano sieć trakcyjną o długości ok. 3,2 km. Na linii 176 łączącej Stadion Strahov i Karlovo náměstí przewidziano dwa odcinki z siecią o długości 0,83 km oraz 3,2 km. Na linii 191 relacji lotnisko im. Václava Havla – OC Šestka – Na Knížecí przewidziano trzy odcinki sieci o długości 7,6 km, 4,2 km i 3,5 km. Linie te na pewnych odcinkach będą korzystać ze wspólnej infrastruktury. W sumie do obsługi tych linii potrzeba będzie 49 trolejbusów (plus rezerwa).Pojazdy stacjonować będą w zajezdni Řepy.

Koszt dokumentacji projektowej szacowany jest na 37,5 mln koron. Do udziału w postepowaniu o kontrakt umowy zaproszono trzy podmioty. Termin składania ofert mija 10 września. W ciągu trzech miesięcy powinna być gotowa dokumentacja środowiskowa, a wstępny projekt – w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy.

Koszty elektryfikacji szacowane są na 1-1,3 mld koron (ok. 167-217 mln zł). Realizacja projektu zapowiadana jest na lata 2023-2025.


Linia 131, mat. DPP


Linia 137, mat. DPP


Linia 176, mat. DPP


Linia 191, mat. DPP


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Komunikacja publiczna w Pradze otrzyma nowe barwy

Przestrzeń

Komunikacja publiczna w Pradze otrzyma nowe barwy

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2020

Praga wprowadzi trolejbusy na cztery kolejne linie autobusowe

Komunikacja

Praga wprowadzi trolejbusy na cztery kolejne linie autobusowe

Witold Urbanowicz 09 czerwca 2020

Praga z własnym trolejbusem. Pierwszy zakup od 60 lat

Komunikacja

Praga z własnym trolejbusem. Pierwszy zakup od 60 lat

Witold Urbanowicz 26 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5