Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga zapowiada nową linię tramwajową i cztery kolejne trolejbusowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-05-08 09:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-25 23:01
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Praga zapowiada nową linię tramwajową i cztery kolejne trolejbusowe
fot. Libor Hincica
Praga kontynuuje plan elektryfikacji transportu miejskiego. Pod koniec kwietnia Rada Miasta zatwierdziła projekt wprowadzenia trolejbusów na cztery kolejne linie na lewym brzegu Wełtawy oraz budowę nowej linii tramwajowej Motol – Vypich. Dzięki wykorzystaniu infrastruktury, służącej istniejącym bądź planowanym liniom w ramach innych projektów, obniżone mają zostać koszty inwestycji.

Rada Miasta Pragi zatwierdziła pięć nowych zadań (elektryfikacja linii 142 Nové Butovice – Velká Ohrada, 225 Velká Ohrada – Nové Vokovice, 174 Vypich – Nádraží Řeporyje, 184 Vypich – Velká Ohrada i budowa trasy tramwajowej Motol – Vypich) na sesji 25 kwietnia. Teraz DPP, operator komunikacji, przystąpi do fazy planowania i projektowania. Szacowany koszt inwestycji to 1,78 mld koron (ok. 336 mln zł).

Obecnie DPP elektryfikuje już linię 140 Palmovka – Miškovice i przygotowuje także elektryfikację sześciu kolejnych linii 119, 131, 137, 176 i 191 na lewym brzegu oraz linii 201. Autobusy zostaną zastąpione trolejbusami bateryjnymi z dynamicznym ładowaniem w trakcie jazdy. – Teraz dodajemy cztery kolejne projekty. Technologia ta jest odpowiednia dla Pragi z uwagi na wzniesienia terenu oraz wykorzystanie infrastruktury służącej zasilaniu tramwajów. Dzięki temu znacząco ograniczymy koszty – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi ds. transportu. Po zrealizowaniu tych projektów DPP stanie się jednym z największych przewoźników trolejbusowych w Czechach. Inwestycje mają się przyczynić do osiągnięcia zielonego celu, jakim jest obniżenie emisji CO2 w Pradze o 45% do 2030 r. względem 2010 r.

Na liniach 142 i 225 przewidziano budowę sieci trakcyjnej na odcinkach Nádraží Ruzyně – Reinerova, Bílý Beránek – Stodůlky – Luka – Píškova oraz Píškova – Nové Butovice (z infrastrukturą do ładowania na pętli). Rozbudowana zostanie też infrastruktura do ładowania w zajezdni Řepy. Wstępnie zaplanowano budowę podstacji Nové Butovice i Stodůlky, a także wykorzystanie podstacji Řepy (która powstanie w ramach elektryfikacji 119) oraz Dědina (przewidzianej do realizacji w ramach budowy linii tramwajowej Divoká Šárka – Dědinská). Wartość projektu szacowana jest na 600 mln koron (ok. 113 mln zł), a realizacja zapowiadania jest na lata 2026-27.

Na liniach 174 i 184 wstępnie założono budowę sieci trakcyjnej na odcinkach Kukulova (od skrzyżowania z Bělohorską) – Šafránkova – Nárožní, Šafránkova – Nové Butovice, Amforová – Náměstí U Lva. Stacja ładowania miałaby powstać na pętli Velká Ohrada. Ponadto w ciągu Vypich – Šafránkova linie te będą korzystać z sieci, która powstanie w ramach projektu elektryfikacji linii 142 i 225. Powstanie nowa podstacja w rejonie dzielnicy Motol, Nové Butovice i Stodůlky – te dwie ostatnie będą wykorzystywane także przez linie 142 i 225. Szacowana wartość projektu to 310 mln koron (ok. 58,5 mln zł). Realizacja będzie możliwa po 2026 r.

W ramach zatwierdzonego projektu tramwajowego przewidziano budowę 2,2-km trasy w ciągu ul. Kukulovej. Tramwaj połączy ulice Plzeňską i Bělohorską, zapewniając dojazd do szpitala Motol i stacji metra linii A. Skróci też wyjazdy z zajezdni Motol do ulicy Bělohorskiej. Szacowany koszt to 850 mln koron (ok. 161 mln zł), a realizacja możliwa będzie po 2026 r.


Planowana sieć trolejbusowa zaznaczona kolorem zielonym, mat. cs-dopravak / ROPID
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5