Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-05-11 17:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
mat. prasowe
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praskie osiedla Podbaba, Troja i Bohnice zostaną skomunikowane koleją linową w ciągu pięciu lat. Podróż 2,5-kilometrową trasą zajmie siedem minut. Nowe połączenie ma na razie zastępować droższą linię tramwajową z mostem i tunelem, której realizacja będzie możliwa w kolejnej dekadzie.

Kolej linowa ma łączyć ostatni przystanek tramwaju przy dworcu kolejowym Podbaba z Podhoří i przystanek autobusowy Na Pazderce na osiedlu Bohnice. Długość trasy, pokonującej rzekę, wyniesie 2,5 km. Przewidziano 100-metrowe przewyższenie. Czas przejazdu wyniesie siedem minut. Przepustowość kolei linowej zostanie ustalona na 2000 osób na godzinę na kierunek, co odpowiada jednej linii tramwajowej kursującej co cztery minuty.

– Pracujemy nad linią tramwajową, ale w tym celu będziemy musieli zbudować nowy most nad Wełtawą, a także prawie kilometrowy tunel w skale do Bohnic. Szukaliśmy zatem szybszego rozwiązania w zakresie połączenia Pragi 6, dzielnicy Troja i Pragi 8. Dlatego też w ciągu pięciu lat zbudujemy kolej linową. To kolejny krok w kierunku lepszego i bardziej nowoczesnego transportu publicznego. Inspiracją była na przykład kolej linowa w miastach Koblencja (Niemcy), Porto (Portugalia) i Brest (Francja). Kolej zabierze tę samą liczbę osób co jedna linia tramwajowa szkieletowa, będzie czterokrotnie tańsza i pozostanie alternatywą po ukończeniu linii tramwajowej – powiedział Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. transportu.

Miasto wskazuje na konieczność szybkiej poprawy komunikacji między dzielnicami. Teraz w dużej mierze podróż musi odbywać się przez centrum. Na osiedlu Bohnice mieszka 25 tys. ludzi. Natomiast na Dejvicach, po drugiej stronie rzeki, znajdują się kina, teatry, biura, akademiki. Do tego dochodzą zoo w Troi i Trojska Kotlina. Budowa nowej trasy tramwajowej – z mostem i tunelem – może rozpocząć się dopiero w 2030 r. Poprzedzi ją otwarcie linii tramwajowej łączącej stację kolei linowej w Bohnicach ze stacją metra Kobylisy, a także trasy Podbaba – Suchodol, która dowiezie pasażerów do przystanku pośredniego w dzielnicy Troja.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii

Przestrzeń

La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii

Witold Urbanowicz 22 kwietnia 2019

Niemcy. Miastom podobają się koleje linowe

Komunikacja

Niemcy. Miastom podobają się koleje linowe

Artur Bogdanowicz 06 marca 2019

Zakopane. Ruszył przetarg na przebudowę placu w Kuźnicach

Przestrzeń

Zakopane. Ruszył przetarg na przebudowę placu w Kuźnicach

Jakub Dybalski 14 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5