Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w Pradze. złożył zamówienia na dostawy 20 autobusów przegubowych Iveco Urbanway Hybrid 18M, 39 autobusów Iveco Streetway 12M z napędem diesla oraz 20 pojazdów SOR ICN 9.5 z napędem diesla. To wszystko w ramach umowy ramowej z Iveco i SOR-em.
Do tej pory DPP zlecił Iveco produkcję 150 autobusów w ramach obowiązujących kontraktów ramowych z Iveco. W lutym 2022 r. DPP podpisało
umowy ramowe z Iveco na dostawy do 253 autobusów trzech typów w perspektywie do 2027 r. W zeszłym roku – zlecono dostawy sześciu pojazdów Crossway LE 14.5M oraz 15 pojazdów Streetway 18M. Na początku tego roku doszły zlecenia na 26 pojazdów Steetway 18M oraz 44 Streetway 12M. Część pojazdów wyjechała już na ulice miasta, a pozostałe mają zostać odebrane do listopada tego roku. Teraz do listy dopisane zostało 39 autobusów Streetway 12M, które powinny zostać dostarczone do kwietnia 2024 r.
W kwietniu DPP
zawarł natomiast umowę ramową z Iveco na dostawy do 140 autobusów hybrydowych. Zlecono produkcję 20 autobusów przegubowych Urbanway Hybrid 18M, których dostawy są spodziewane do kwietnia przyszłego roku.
W lutym 20220 r. DPP zawarł kontrakt ramowy z SOR na dostawy do 20 midibusów ICN 9.5. Teraz Praga zleciła produkcję wszystkich pojazdów. Ich dostawy są spodziewane do marca 2024 r.
Nowe autobusy zastąpią pojazdy wyprodukowane między 2009 a 2011 r., które zbliżają się do granicy żywotności technicznej i ekonomicznej. Zgodnie z obowiązującymi w Pradze standardami eksploatowane autobusy nie powinny mieć więcej niż 15 lat. Średni wiek obecnie eksploatowanych pojazdów – na 1 czerwca 2023 r. – to 7,21 roku.