Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga z pozwoleniem na budowę trasy tramwajowej i trolejbusowej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-04 14:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Praga z pozwoleniem na budowę trasy tramwajowej i trolejbusowej
fot. DPP
Praga może przystąpić do realizacji planu elektryfikacji wybranych linii autobusowych. Niebawem ogłoszone zostaną przetargi na budowę sieci trakcyjnej na trasie linii 140 oraz zakup 15 trolejbusów. Jednocześnie w lutym Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) otrzymał pozwolenie na budowę 1,7-kilometrowej trasy tramwajowej Modřany – Libuš.

DPP, operator komunikacji w Pradze, może rozpocząć pierwszy etap prac budowlanych przy elektryfikacji linii autobusowej nr 140. Zarządca komunikacji otrzymał właśnie pozwolenie na budowę, a pierwsze prace mają rozpocząć się w tym roku. W najbliższych tygodniach planowany jest przetarg na zakup 15 nowych trolejbusów przegubowych z akumulatorami zwiększającymi zasięg. Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych trolejbusów na linii Palmovka – Prosek – Letňany – Čakovice – Miškovice pod koniec przyszłego roku.

Dla obsługi nowej linii, która otrzyma numer 58, DPP zbuduje prawie 15 km sieci trakcyjnej, co pokryje ok. 50% trasy. Sieć trakcyjna jest zaplanowana między między Palmovką a Kundratką, Kelerką i przystankiem Prosecká oraz między krańcem Letňany a centrum handlowym Čakovice. Wykorzystany zostanie istniejący testowy odcinek sieci wzdłuż ul. Poseckiej o długości ok. kilometra. Dodatkowo na terenie zajezdni Klíčov oraz w Čakovicach powstanie infrastruktura do ładowania. Nowa sieć będzie zasilana z trzech podstacji – istniejącego obiektu przy Proseckiej, nowo wybudowanego na terenie zajezdni Klíčov oraz z budynku dawnej przekaźnikowi trolejbusowej przy ulicy Příborskiej w Letňanach.

– Obiecaliśmy, że do 2024 r. w Pradze będzie o jedną piątą mniej emisji, a do 2030 r. jedna trzecia autobusów będzie zasilana energią elektryczną. Robimy robić krok w stronę realizacji tego cel. Na linii nr 140 z Palmovki do Miškovic zastąpimy istniejące autobusy z silnikiem wysokoprężnym trolejbusami akumulatorowymi, które nie obciążają otoczenia żadnymi emisjami, są ciche, a tym samym poprawiają środowisko zarówno dla mieszkańców, jak i pasażerów. Mają też znacznie dłuższą żywotność niż zwykłe autobusy – mówi Adam Scheinherr, zastępca burmistrza.

– Chcielibyśmy, aby wiosną tego roku rozpoczął się pierwszy etap elektryfikacji linii autobusowej w porozumieniu z zarządem drogowym, przygotowującym przebudowę ulicy Proseckiej. Zrealizujemy tutaj trasę kablową oraz przygotujemy fundamenty pod nowe słupy trakcyjne. Liczymy na budowę sieci trakcyjnej na terenie dzielnic Liben, Prosek i Letňany w przyszłym roku. Nie będzie jednak lasu nowych masztów. W większości przypadków zamiast istniejących słupów oświetleniowych zastosujemy słupy trakcyjno-oświetleniowe. Mamy ambicję, by zakończyć budowę i oddać trolejbus do Miškovic do końca przyszłego roku – mówi Jan Šurovský, członek zarządu i dyrektor techniczny DPP.

W II połowie lutego natomiast DPP otrzymał pozwolenie na budowę trasy tramwajowej Modřany – Libuš. W najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę 1,7-kilometrowej trasy, na której przewidziano cztery pary przystanków. DPP spodziewa się rozpocząć budowę w październiku tego roku i zakończyć ją pod koniec przyszłego roku. Szacunkowe koszty dwutorowej linii budowy wynoszą około 350 milionów koron (ok. 60 mln zł).

Nowa linia prowadzić będzie od pętli na terenie Sídliště Modřany wzdłuż Generála Šišky do ul. Novodvorskiej, którą dotrze do pryszłej stacji metra Libuš na linii D. Koniec trasy zaplanowano na wysokości przystanku Pavlíkova. Zaplanowano przystanki Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš i wspomniany już Libuš.

Pierwotnie przy stacji metra Libuš zaplanowano pętlę, ale w zeszłym roku magistrat zdecydował o dalszym przedłużeniu linii o 1,8 km do stacji metra Nové Dvory. Dlatego też na wysokości stacji Libuš powstanie tymczasowa pętla.

– Ponadto w tym roku rozpoczniemy również budowę nowej linii tramwajowej Barrandov – Holyně i pętli Zahradní Město – mówi Adam Scheinherr.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Praga rusza z przetargiem na zakup 20 dwuprzegubowych trolejbusów

Przestrzeń

Praga rusza z przetargiem na zakup 20 dwuprzegubowych trolejbusów

Witold Urbanowicz 29 października 2020

Praga zaprojektuje nowe trasy trolejbusowe. Ruszył przetarg

Przestrzeń

Praga zaprojektuje nowe trasy trolejbusowe. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 02 września 2020

Komunikacja publiczna w Pradze otrzyma nowe barwy

Przestrzeń

Komunikacja publiczna w Pradze otrzyma nowe barwy

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5