Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-02-01 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Stacja Pankrac wiz. Metroprojekt Praha
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
Praga przygotowuje się do budowy czwartej linii metra (D)
W Pradze trwa przetarg na budowę pierwszego odcinka czwartej linii metra. Obejmuje on w sumie dwie stacje, na realizację których przeznaczono aż 7,5 roku z uwagi na trudne warunki techniczne i geologiczne.

Pierwszy etap obejmuje ok. kilometrowy odcinek Pankrác – Olbrachtova i składa się z dwóch stacji. To najgłębszy i najtrudniejszy odcinek, roboty będą prowadzone w trudnym geologicznie obszarze Równiny Pankrác . Nowa linia będzie przechodziła w niewielkiej odległości (nawet 4 m) od tuneli linii C. Na trasie prowadzone są właśnie badania geologiczne.

Na początku stycznia ruszyła procedura wyboru wykonawcy. Termin składania ofert mija 9 marca. O wy borze zdecydują cena (80%) oraz doświadczenie wybranych pracowników (20%). DPP planuje podpisać umowę ze zwycięzcą do końca czerwca 2020 r., a budowa miałaby ruszyć już w wakacje. Szacowana wartość zamówienia to 10,8 mld koron (ok. 1,8 mld zł).

Wykonawca będzie kontynuować prace z już wykonanych szybów na potrzeby trwających badań geologicznych. Z uwagi na trudne warunki na realizację tego etapu przeznaczono aż 7,5 roku.

– Budowa linii metra D jest jednym z największych kontraktów budowlanych nie tylko w Pradze, ale także w Czechach – i to nie tylko pod względem wielkości, ale także znaczenia. Jest to inwestycja tak zaprojektowana, by idealnie służyć setkom milionów pasażerów przez dziesięciolecia. Dlatego zależy nam na przyciągnięciu jak największej liczby renomowanych i doświadczonych firm w przetargu na budowę pierwszego i najtrudniejszego odcinka linii metra D – mówi Petr Witowski, prezes zarządu i dyrektor generalny DPP.

Dyskusje o linii D trwają już od wielu lat. Linia ma połączyć stacje Náměstí Míru i Depo Písnice. Na 10,5-kilometrowej trasie znajdzie się 10 przystanków. W przyszłości trasa ma być wydłużona też na północ, ale przebieg nie jest jeszcze w pełni zatwierdzony. Na trasie mają jeździć czterowagonowe, w pełni automatyczne składy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jak planować rozwój transportu elektrycznego?

Prawo & Finanse

Jak planować rozwój transportu elektrycznego?

Roman Czubiński 09 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5