Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Praga planuje zakupić do 253 nowych autobusów. Trzy przetargi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Praga planuje zakupić do 253 nowych autobusów. Trzy przetargi
fot. MJ
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w stolicy Czech, kontynuuje projekt odnowy taboru autobusowego. Według założeń co najmniej jedna czwarta floty ma posiadać konwencjonalny napęd, bez potrzeby zapewniania dodatkowej infrastruktury w postaci zasilania czy stacji ładowania. Dlatego też DPP rozpisał trzy przetargi ramowe na łącznie do 253 autobusów z silnikiem diesla. Wartość zamówienia to 1,997 mld koron (ok. 357 mln zł).

Dostawcy mają zostać wyłonieni do końca roku. Założono podpisanie umów ramowych obejmujących okres najbliższych pięciu lat. Wszystkie pojazdy będą niskopodłogowe i klimatyzowane, przewidziano monitoring oraz system liczenia pasażerów.

Pierwszy przetarg obejmuje 100 pojazdów o długości 11,01-12,5 m, z 25-35 miejscami siedzącymi oraz silnikiem o mocy min. 200 kW. Założono średni roczny przebieg 60 tys. km, a prędkość projektowa ma wynosić min. 85 km/h. Żywotność pojazdu określono na min. 144 miesięcy (12 lat). Szacowana wartość zamówienia to 600 mln koron.

Drugie postępowanie obejmuje 143 autobusy przegubowe o długości 17,01-18,75, z 35-45 miejscami siedzącymi oraz silnikiem o mocy min. 240 kW. Założono średni roczny przebieg 60 tys. km, a prędkość projektowa ma wynosić min. 85 km/h. Żywotność pojazdu określono na min. 144 miesięcy (12 lat). Szacowana wartość zamówienia to 1,144 mld koron.

Ostatnie postępowanie zakłada dostawy 10 autobusów piętrowych o długości 14,01-17,00 m z 35-45 miejscami siedzącymi oraz silnikiem o mocy min. 220 kW. Założono średni roczny przebieg 65 tys. km, a prędkość projektowa ma wynosić min. 85 km/h. Szacowana wartość zamówienia to 70 mln koron. Pojazdy dla linii lotniskowej AE będą wyposażone w półki na bagaż podręczny, większy schowek na walizki. Autobusy mogą być w wersji low entry.

– Obecnie w Pradze 75% pracy przewozowej wykonywane jest przez całkowicie bezemisyjne pojazdy – metro i tramwaje. Reszta przypada na autobusy. Do 2030 r. liczymy na częściową elektryfikację tras. Projekty przekształcenia dziewięciu linii autobusowych na trolejbusowe znajdują się na różnych etapach przygotowania. Kupujemy 14 autobusów hybrydowych, planujemy też zakup pojazdów hybrydowych. Obecnie Praga ma najmłodszą w historii flotę autobusów – mówi Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. transportu i przewodniczący rady nadzorczej DPP.

– W sytuacji, gdy Praga posiada już dwie silne trakcje elektryczne, pełne zelektryfikowane trzeciej trakcji – autobusowej – nie byłoby rozsądne. Chcemy, by co najmniej 25% taboru autobusowego było niezależne od energii elektrycznej, abyśmy mogli elastycznie reagować na niespodziewane sytuacje, w tym ewakuację ludności. Dlatego chcemy dywersyfikować naszą flotę o inne rodzaje paliw, takie jak wodór czy biopaliwa płynne – mówi Petr Witkowski, szef DPP.

Umowy ramowe pozwolą na elastyczny zakup taboru, w zależności od potrzeb. Zakup nowych autobusów z silnikiem diesla spełniających normy emisji Euro 6, a w przyszłości ewentualnie Euro 7, pozwoli na stosunkowo szybkie wycofanie pojazdów spełniających normy Euro 4 i 5. Średnia wieku pojazdów będzie wahać się między 5,5 a 6,1 roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Pierwsze hybrydy Iveco wyjechały na ulice Pragi

Przestrzeń

Pierwsze hybrydy Iveco wyjechały na ulice Pragi

Witold Urbanowicz 19 czerwca 2024

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Pierwsze hybrydy Iveco wyjechały na ulice Pragi

Przestrzeń

Pierwsze hybrydy Iveco wyjechały na ulice Pragi

Witold Urbanowicz 19 czerwca 2024

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij