Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Praga planuje zakup do 140 autobusów hybrydowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Praga planuje zakup do 140 autobusów hybrydowych
fot. MJ
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w Pradze, ogłasza przetarg ramowy na zakup do 140 przegubowych autobusów hybrydowych w okresie pięciu lat. Szacowana wartość zamówienia to 2,017 mld koron (ok. 382,5 mln zł).

Autobusy hybrydowe mają spełniać definicję tzw. czystego pojazdu – wozy mają wykorzystywać energię elektryczną jako paliwo alternatywne. Pojazdy powinny posiadać kondensatory lub akumulatory, które można ładować zarówno podczas jazdy, jak i zewnętrznie z gniazdka, tzw. plug-in. Autobusy powinny rozwijać prędkość min. 85 km/h, a deklarowana żywotność to 12 lat. Zamówienie obejmować będzie też dostawę do 140 mobilnych ładowarek oraz jednokrotną wymianę magazynów energii w czasie żywotności autobusu.

– Pojazdy przyczynią się do realizacji planów klimatycznych Pragi, a z drugiej strony dzięki częściowemu wykorzystaniu silnika spalinowego zapewnią niezbędną różnorodność floty autobusowej. Główną przewagą pojazdów hybrydowych nad konwencjonalnym napędem diesla lub pojazdami gazowymi jest możliwość odzyskania energii hamowania i jej późniejszego wykorzystania, przy zachowaniu niezbędnej niezależności operacyjnej. W związku z obecną sytuacją gospodarczą i bezpieczeństwa w Europie silnie rośnie znaczenie oszczędności energii i zmniejszenia zużycia oleju napędowego. Przy obecnych cenach diesla koszty eksploatacji autobusów hybrydowych nie różnią się tak bardzo od konwencjonalnych – biorąc pod uwagę wyższą amortyzację, są o ok. 3 do 5% wyższe niż w przypadku najnowszych autobusów z silnikiem diesla – mówi Petr Witowski, szef DPP.

Umowa ramowa miałaby zostać podpisana w tym roku, a na dostawy pierwszych pojazdów przewidziano 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy realizacyjnej. Jednocześnie kontrakt ramowy nie wymusza zakupu żadnej minimalnej liczby pojazdów.

– Zależy nam na zakupie pojazdów, które będą w stanie obsłużyć każdą linię, na której korzystamy z autobusów przegubowych. Dlatego też hybrydowy napęd musi być zaprojektowany w taki sposób, aby pojazd był w stanie sprostać wymaganiom nawet przy pełnym obciążeniu na dowolnej linii, zwłaszcza na stromych wzniesieniach, tj. pojazd musi mieć wystarczającą moc silnika spalinowego i wystarczającą pojemność magazynów do przechowywania energii trakcyjnej. Jednocześnie autobus musi być wyposażony w system, który sygnalizuje kierowcy efektywność energetyczną stylu jazdy lub zaleca dostosowanie stylu jazdy i ocenia średnie zużycie oleju napędowego. Wstępne konsultacje rynkowe i praktyczne testy autobusów hybrydowych na regularnych trasach autobusowych w Pradze potwierdziły nam, że przy wydajnej jeździe i maksymalnym wykorzystaniu energii hamowania można uzyskać oszczędności paliwa w zakresie od 25 do 30% w porównaniu z konwencjonalnym autobusem z silnikiem diesla. Dodam też, że wymagane przez nas autobusy powinny być w stanie jeździć nie tylko na standardowym paliwie (oleju napędowym), ale także na alternatywnych paliwach ciekłych, jak np. uwodorniony olej roślinny – mówi Jan Barchánek, kierownik działu eksploatacji autobusów DPP.

Kryteria oceny to cena zakupu (65%), zużycie pawia z gwarancją oszczędności (18%), okres gwarancji (7%), doświadczenie dostawcy w zakresie technologii hybrydowej (5%), termin dostawy (5%).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szczecinek na razie bez elektrobusów

Komunikacja

Szczecinek na razie bez elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 maja 2023

Działdowo z ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Działdowo z ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 25 maja 2023

GPA na razie bez nowych autobusów

Komunikacja

GPA na razie bez nowych autobusów

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Zobacz również:

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Komunikacja

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2023

Praga jako pierwsza przetestuje autobus wodorowy Škoda H’City

Przestrzeń

Czechy zaprezentowały pierwszą betonową wiatę wydrukowaną w 3D

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Szczecinek na razie bez elektrobusów

Komunikacja

Szczecinek na razie bez elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 maja 2023

Działdowo z ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Działdowo z ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 25 maja 2023

GPA na razie bez nowych autobusów

Komunikacja

GPA na razie bez nowych autobusów

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Zobacz również:

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Komunikacja

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2023

Praga jako pierwsza przetestuje autobus wodorowy Škoda H’City

Przestrzeń

Czechy zaprezentowały pierwszą betonową wiatę wydrukowaną w 3D

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5