Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga odbudowała zalążek kolejnej linii tramwajowej. Przyda się na zamknięcia metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Praga odbudowała zalążek kolejnej linii tramwajowej. Przyda się na zamknięcia metra
fot. DPP – Daniel Šabík
Praga odtworzyła fragment torów tramwajów na ul. Opletalověj przy dworcu głównym Praha hl.n. Posłuży on za kraniec dla tramwajów w czasie przebudowy stacji Florenc, wymuszającej przerwy w funkcjonowaniu metra. Torowisko w przyszłości ma stać się częścią dłuższej trasy w kierunku dzielnicy Vinohrady.

Po raz pierwszy tramwaje skorzystają z nowego krańca na ul. Opletalověj przy Bolzanovej w weekend 21-22 maja. Dojedzie tu linia zastępcza XC relacji Vltavská – Hlavní nádraží, kursująca za linię metra C. Jak podaje DPP, operator komunikacji w Pradze, tramwaje wrócą tu po ponad 44-letniej przerwie.

Praga przebudowuje teraz stację Florenc na linii C. W weekend usunięte ma zostać dziewięć pierwszych sprężonych belek stropowych nad antresolą. Masa jednego elementu to 28 ton. Z tego względu konieczne jest wstrzymanie ruchu pociągów na trasie Vltavská – Hlavní nádraží. Od 6 czerwca antresola stacji Florenc C będzie zamknięta całkowicie. W sumie przewidziano 26 zamknięć ruchu w metrze, z czego sześć w tym roku. W sumie konieczne jest usunięcie 131 belek stropowych.

Prace przy odtworzeniu trasy ruszyły w połowie listopada 2021 r. DPP prowadziło je własnymi siłami. W sumie odbudowano 140 m torowiska, powstał przystanek tymczasowy. W ramach prac usunięto stare torowisko, którego elementy pamiętają jeszcze 1972 r. (wyjątkiem są łuki w kierunku Senovážné náměstí, pochodzące z 1991 r.). Zachowano natomiast oryginalną betonową podbudowę z płyt.

Wymiana belek stropowych, stacja Florenc, fot. DPP – Daniel Šabík


– Cieszę się, że DPP odbudowało torowisko na Opletalověj, które stanowić będzie zalążek przyszłej trasy przez Vrchlického sady, dworzec kolejowy i Muzeum Narodowe w kierunku dzielnicy Vinohrady. Razem z administracją kolejową i miejskimi instytucjami przygotowujemy dialog konkurencyjny na koncepcję architektoniczną dla rewitalizacji tego obszaru. Wierzę, że gdy będziemy kończyć przebudowę stacji Florenc, to będziemy też zaczynać budowę przedłużenia trasy tramwajowej – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi ds. transportu. Przedstawiciele miasta liczą, że w ciągu 5-6 lat uda się wybudować nowe połączenie w kierunku Vinohrad.

Po raz pierwszy tramwaje pojawiły się na ul. Opletalověj (choć na innym odcinku – między Hybernską a Bolzanovą) w 1903 r. W 1972 r. zbudowano nową linię tramwajową od Bolzanovej, przez Opletalovą, Wilsonovą do placu Wacława. Trasa posłużyła tylko do 1978 r., kiedy musiała ustąpić rozbudowie układu drogowego, w tym estakady przed dworcem – zachowano tylko niewielki ślepy odcinek. Ostatecznie tory te odcięto od reszty układu tramwajowego w 2003 r.

Zmiana układu torowego, rys. Pavel Fojtík / Openstreetmap / cs-dopravak.cz














Kolorem zielonym zaznaczono planowane przedłużenie linii, mat. Městská část Praha 1

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga otwiera nową linię tramwajową – do os. Libuš

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2022

Zobacz również:

Praga otwiera nową linię tramwajową – do os. Libuš

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5