Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-01-17 17:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
fot. DPP
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City
W poniedziałek 17 stycznia w Pradze odbyła się inauguracja elektrobusu Škoda E'City 36BB. To pierwszy z 14 zamówionych nowych pojazdów. Ich wyróżnikiem są dwupolowe pantografy. Wartość kontraktu to 207 mln koron.

Praga jest pierwszym miastem, w którym będą jeździły autobusy Škoda E'City. Pojazd o numerze taborowym 3002 będzie wykorzystywany na liniach 14, 213, a w weekendy także na 124. Teraz testowane będą możliwości autobusu w rzeczywistych warunkach ruchowych, które pozwolą zoptymalizować proces zarządzania energia. Pozostałe trzynaście pojazdów zostanie odebrane przez DPP, operatora komunikacji w Pradze. Zastąpią one 14 najstarszych autobusów z silnikiem diesla.

Nowy pojazd stacjonuje na terenie zajezdni Vršovice, gdzie wybudowano 14 punktów ładowania. Wybudowano też odpowiednią infrastrukturę do ładowania na pętlach Želivského i Strašnická.

Elektrobus to efekt współpracy Škody z jej siostrzaną firmą, turecką Temsą. Pudło powstało w Turcji, a Škoda odpowiada za osprzęt elektryczny, w tym baterie i pantograf. Montaż końcowy i testy odbyły się w fabryce w Pilźnie. Długość pojazdu to 12,095 m, a szerokość – 2,55 m. Maksymalna prędkość wynosi 80 km/h. Przewidziano trzy pary podwójnych drzwi z wejściem na wysokości 32 cm. Pojazd pomieści 69 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących (w tym dwa składane). Deklarowana żywotność to 12 lat. Moc silnika elektrycznego wynosi 160 kW.

Wyróżnikiem pojazdu jest dwupolowe ładowanie i wbudowana, galwanicznie izolowana ładowarka. Oznacza to, że pojazd będzie ładowany z zabudowanej ładowarki, która z kolei będzie zasilania przy wykorzystaniu z pantografu z istniejącej bądź planowanej infrastruktury dla tramwajów czy trolejbusów. Moc ładowania to 150 kW. Ładowanie na krańcach zajmie 15-30 minut, a zasięg przy włączonej klimatyzacji i ogrzewaniu wynosi 100 km. Przewidziano też ładowanie plug-in.

– W ramach stopniowej elektryfikacji linii autobusowych w ciągu najbliższych trzech lat planujemy zakup do 100 elektrobusów i 70 trolejbusów bateryjnych – w obu przypadkach o standardowej długości 12 m – mówi Petr Witowski, szef DPP.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MZK Bielsko-Biała z nowym logo

Przestrzeń

MZK Bielsko-Biała z nowym logo

Redakcja 17 stycznia 2022

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Przestrzeń

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Witold Urbanowicz 23 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5