Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Praga inauguruje pierwszy elektrobus Škoda E’City

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-01-17 17:02
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-26 04:01
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W poniedziałek 17 stycznia w Pradze odbyła się inauguracja elektrobusu Škoda E'City 36BB. To pierwszy z 14 zamówionych nowych pojazdów. Ich wyróżnikiem są dwupolowe pantografy. Wartość kontraktu to 207 mln koron.

Praga jest pierwszym miastem, w którym będą jeździły autobusy Škoda E'City. Pojazd o numerze taborowym 3002 będzie wykorzystywany na liniach 14, 213, a w weekendy także na 124. Teraz testowane będą możliwości autobusu w rzeczywistych warunkach ruchowych, które pozwolą zoptymalizować proces zarządzania energia. Pozostałe trzynaście pojazdów zostanie odebrane przez DPP, operatora komunikacji w Pradze. Zastąpią one 14 najstarszych autobusów z silnikiem diesla.

Nowy pojazd stacjonuje na terenie zajezdni Vršovice, gdzie wybudowano 14 punktów ładowania. Wybudowano też odpowiednią infrastrukturę do ładowania na pętlach Želivského i Strašnická.

Elektrobus to efekt współpracy Škody z jej siostrzaną firmą, turecką Temsą. Pudło powstało w Turcji, a Škoda odpowiada za osprzęt elektryczny, w tym baterie i pantograf. Montaż końcowy i testy odbyły się w fabryce w Pilźnie. Długość pojazdu to 12,095 m, a szerokość – 2,55 m. Maksymalna prędkość wynosi 80 km/h. Przewidziano trzy pary podwójnych drzwi z wejściem na wysokości 32 cm. Pojazd pomieści 69 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących (w tym dwa składane). Deklarowana żywotność to 12 lat. Moc silnika elektrycznego wynosi 160 kW.

Wyróżnikiem pojazdu jest dwupolowe ładowanie i wbudowana, galwanicznie izolowana ładowarka. Oznacza to, że pojazd będzie ładowany z zabudowanej ładowarki, która z kolei będzie zasilania przy wykorzystaniu z pantografu z istniejącej bądź planowanej infrastruktury dla tramwajów czy trolejbusów. Moc ładowania to 150 kW. Ładowanie na krańcach zajmie 15-30 minut, a zasięg przy włączonej klimatyzacji i ogrzewaniu wynosi 100 km. Przewidziano też ładowanie plug-in.

– W ramach stopniowej elektryfikacji linii autobusowych w ciągu najbliższych trzech lat planujemy zakup do 100 elektrobusów i 70 trolejbusów bateryjnych – w obu przypadkach o standardowej długości 12 m – mówi Petr Witowski, szef DPP.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Witold Urbanowicz 14 września 2022

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Komunikacja

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Komunikacja

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Witold Urbanowicz 31 sierpnia 2022

Zobacz również:

MZK Bielsko-Biała z nowym logo

Przestrzeń

MZK Bielsko-Biała z nowym logo

Redakcja 17 stycznia 2022

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Przestrzeń

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Witold Urbanowicz 23 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Witold Urbanowicz 14 września 2022

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Komunikacja

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Komunikacja

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Witold Urbanowicz 31 sierpnia 2022

Zobacz również:

MZK Bielsko-Biała z nowym logo

Przestrzeń

MZK Bielsko-Biała z nowym logo

Redakcja 17 stycznia 2022

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Przestrzeń

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Witold Urbanowicz 23 listopada 2021

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5