„Wall Street Journal” zwrócił uwagę na absurdalny problem, który spędza sen z powiek pracownikom Tesli – firmy, która produkując samochody elektryczne chce zrewolucjonizować motoryzację. Na razie tonie w samochodach i nikt nie ma dobrego pomysłu co z tym zrobić.
Parking przed główną fabryką firmy w Freemont w Kalifornii mieści 4,5 tys. samochodów. Już ta liczba robi wrażenie, bo jest gigantyczna (to 15 proc. pojemności całej warszawskiej strefy płatnego parkowania). Większe wrażenie robi informacja, że w fabryce pracuje 6 tys. osób (liczebność załogi podwoiła się w ciągu ostatnich trzech lat) i parking nie jest wystarczająco wielki. Podobna sytuacja ma zresztą miejsce w siedzibie firmy, w położonym ok. 20 km dalej Palo Alto.
Tesla to lider amerykańskiej elektromobilności. Właściciel firmy, Elon Musk, zarabia m.in. na produkcji samochodów elektrycznych, które w niedalekiej przyszłości mają być autonomiczne. Również przyszłość publicznego transportu widzi w autonomii pojazdów. Sam niedawno, stojąc w korku na drodze do siedziby firmy, napisał na twitterze, że jest gotowy wykopać tunel by ułatwić do niej dojazd.
Jednak na razie Tesla nie potrafi sobie poradzić z własnym parkingiem. Nie pomagają zachęty dla pracowników do korzystania z publicznej komunikacji, googlebusy, które dowożą ich z San Francisco, czy dopłaty do przyjeżdżających do pracy rowerem. To ostatnie nie dziwi, bo fabryka jest położona pośrodku niczego i po prostu samochód jest tam najwygodniejszą opcją.
Dlatego jeden z pracowników firmy założył na Instagramie profil teslaparkinglot, na który wrzuca zdjęcia z tego, co każdego ranka dzieje się na parkingu firmy. A tam auta parkują tak, ze przestrzeń między nimi to kilka centymetrów, nikt nie zwraca uwagi na wyznaczone linie ani specjalnie oznaczone miejsca np. dla motocykli. Każdy parkuje gdzie może i jak może, a gdy zabraknie tych wyznaczonych, samochody są pozostawiane na uliczkach dojazdowych. W efekcie ten, kto ma pecha, może się spodziewać odholowania auta.
„Wall Street Journal” przytacza przykład jednego z pracowników, który rusza do pracy ok. wpół do czwartej, by zabezpieczyć sobie miejsce parkingowe.
Pomysł firmy na rozwiązanie tego problemu, którym szybko zainteresowały się media, nie jest odkrywczy. Business Insider cytuje przedstawiciela firmy, który zapowiada rozbudowę sieci dróg rowerowych, oraz sieci googlebusów, czyli autokarów, które dowożą pracowników z okolicznych miast.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.