Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznański Moderus Gamma wozi już pasażerów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-12-20 17:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznański Moderus Gamma wozi już pasażerów
fot. UM Poznań
Poznański Moderus Gamma wozi już pasażerów
Poznański Moderus Gamma wozi już pasażerów
Poznański Moderus Gamma wozi już pasażerów
Poznański Moderus Gamma wozi już pasażerów
W czwartek 20 grudnia 2018 r. pasażerów zabrał pierwszy z 50 Moderusów Gamma, które dla MPK Poznań ma dostarczyć Modertrans. Poznań jest pierwszym miastem, które będzie eksploatować w pełni niskopodłogowe tramwaje tej firmy.

W lutym 2017 r. MPK Poznań podpisało umowę ze swoją spółką córką, firmą Modertans, na dostawy 50 nowych tramwajów w lutym 2017 r. Wykonawca w sumie ma dostarczyć 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych. Producent zaproponował tramwaj jednokierunkowy w cenie 7,7 mln zł brutto, a dwukierunkowy w cenie 8,0 mln zł brutto. Łączna cena oferty wraz z pakietem specjalistycznego wyposażenia to ok. 397 mln zł brutto.

Mieszkańcy Poznania już od wielu miesięcy mogli korzystać z prototypowej "niebieskiej" Gammy. Wiadomo było, że pojazdy, które zostaną dostarczone w ramach umowy, będą jednak inne – jednokierunkowy tramwaj o długości ok. 31,40 m, już w docelowej wersji dla Poznania, został po raz pierwszy zaprezentowany w październiku 2018 r. – Pojazd jest nowoczesny, może konkurować z innymi produktami funkcjonującymi na polskim rynku. Mamy klasyczne wózki, 100% niskiej podłogi, przestronne wnętrze, które jest klimatyzowane. Wszystkie wózki są trakcyjne, dzięki czemu hamowanie, jak i napęd są bardzo równomiernie rozłożone – zachwalał Jarosław Bakinowski, wiceprezes Modertransu.

Po prezentacji dużo uwag budziło rozplanowanie wnętrza, a przede wszystkim slalom w rejonie wózków. – Musimy pamiętać, że to tramwaj, który ma 100% niskiej podłogi i jest wyposażony w wózki skrętne. Gdybyśmy chcieli zastosować przejście proste, musiałoby ono być bardzo wąskie z uwagi na zabezpieczenie skrajni do obrotu wózka. Dlatego też zastosowane zostało przejście w formie labiryntu – wyjaśniał Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.

Teraz już pasażerowie mogą przetestować Gammę osobiście. W czwartek 20 grudnia o godz. 14:08 tramwaj wyjechał z zajezdni Franowo na linię 16. Jak zapowiada MPK Poznań, pojazd będzie kursować na tej linii codziennie – do Nowego Roku włącznie. „Od 2 stycznia 2019 do normalnej obsługi komunikacyjnej włączymy już 3 takie tramwaje. Będą woziły pasażerów linii 17 i 18” – zapowiada przewoźnik.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Poznań z nowymi tramwajami i elektrycznymi autobusami [film]

Komunikacja

MPK Poznań z nowymi tramwajami i elektrycznymi autobusami [film]

Michał Szymajda 26 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5