Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2015-12-18 14:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metropolia Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?
mat. prasowe
Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?
Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?
Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?
Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?
Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły przesiadkowe?
Konkurs na koncepcję architektoniczną węzłów przesiadkowych Poznańskiej Kolei Metropolitalnej rozstrzygnięty. Zwycięzca, pracownia Melon.group z Warszawy, zostanie zaproszony teraz do negocjacji ws. sporządzenia projektów.

W piątek 18 grudnia 2015 r. w budynku Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu ogłoszono wyniki zorganizowanego przez Stowarzyszenie Metropolia Poznań konkursu na opracowanie koncepcji architektonicznej wyglądu węzłów przesiadkowych w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Wyniki ogłosił przewodniczący sądu konkursowego mgr inż. arch. Jerzy Gurawski. W holu budynku otwarto także wystawę prac zgłoszonych do konkursu.

Przedmiotem konkursu było opracowanie koncepcji architektonicznej wspólnych elementów małej architektury oraz systemów informacji wizualnej na terenie zintegrowanych węzłów przesiadkowych. Zintegrowane węzły przesiadkowe to miejsca umożliwiające dogodną zmianę środka transportu wyposażone w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę, w tym parkingi P&R i B&R, przystanki komunikacyjne, punkty sprzedaży biletów oraz systemy informacyjne m.in. umożliwiające zapoznanie się z rozkładem jazdy. Węzły przesiadkowe będą zintegrowane z systemem planowanej Poznańskiej Kolei Metropolitalnej oraz zapewnią szybką i efektywną komunikacji dla mieszkańców całego obszaru Metropolii Poznań.

Pierwszą nagrodę w konkursie przyznano pracowni projektowej Melon.group z Warszawy, która przedstawiła swoją autorską wizję m.in. wiat rowerowych, toalet oraz elementów małej architektury takich, jak ławki, stojaki na rowery, zegary, tablice informacyjne i kierujące, pojemniki na zieleń i odpady, elementy monitoringu i oświetlenia itd. W opinii członków Sądu Konkursowego projekt zwycięskiego zespołu umożliwia wpisywanie się w różne sytuacje przestrzenne związane z architekturą budynków stacji kolejowych. Zaproponowana forma jest nowoczesna a zaprojektowane elementy małej architektury i obiekty kubaturowe cechują się optymalną funkcjonalnością.

Stowarzyszenie Metropolia Poznań zrzesza 23 jednostki samorządu terytorialnego, w tym Miasto Poznań, Powiat Poznański wraz z wchodzącymi w jego skład 17 gminami oraz cztery gminy z powiatów ościennych. Celem Stowarzyszenia jest wspieranie idei samorządu terytorialnego oraz obrona wspólnych interesów członków stowarzyszenia, a w szczególności wspieranie rozwoju społeczno-gospodarczego oraz współpracy gmin i powiatów w tym zakresie. Stowarzyszenie Metropolia Poznań pełni także rolę Instytucji Pośredniczącej Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 (IP WRPO 2014+) realizując m.in. zadania obejmujące udział w procedurze wyboru projektów dla poddziałań programu regionalnego dedykowanych Zintegrowanych Inwestycjom Terytorialnym (ZIT) dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania.

Flagowym przedsięwzięciem w ramach ZIT Metropolii Poznań jest projekt strategiczny P1 „Poznańska Kolej Metropolitalna (PKM). Integracja systemu transportu publicznego wokół transportu szynowego w MOF Poznania”, w zakresie którego możliwe jest uzyskanie unijnego dofinansowania na realizację projektów dotyczących budowy i przebudowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych. Na ten cel ze środków ZIT zabezpieczono 108 mln euro. Strategia ZIT zakłada, że do 2023 roku powstanie co najmniej 40 zintegrowanych węzłów przesiadkowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nowa Wilanowska na miarę XXI w. Pomogą prywatni inwestorzy?

Przestrzeń

Nowa Wilanowska na miarę XXI w. Pomogą prywatni inwestorzy?

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2016

Efektowne przesiadki. Bydgoszcz stawia na węzły

Przestrzeń

Efektowne przesiadki. Bydgoszcz stawia na węzły

Witold Urbanowicz 25 marca 2016

Warszawa: Jak poprawić węzeł? ZTM „ulepszy” Młociny

Przestrzeń

Warszawa: Jak poprawić węzeł? ZTM „ulepszy” Młociny

Witold Urbanowicz 14 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5