Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Życie po życiu Helmutów. Jeden wróci do Dusseldorfu?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-11-30 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Życie po życiu Helmutów. Jeden wróci do Dusseldorfu?
fot. WU
Po ponad 20 latach Poznań pożegnał się z jednokierunkowymi Helmutami. Tramwaje serii GT8 wciąż jednak będzie można spotkać na mieście – jako pojazdy zabytkowe bądź techniczne. W eksploatacji pozostaje też wersja dwukierunkowa. Niewykluczone też, że jeden pojazd wróci do kraju macierzystego.

Przed połową listopada Poznań oficjalnie pożegnał jednokierunkowe Helmuty, czyli sprowadzane z Niemiec tramwaje serii GT8. Choć, kto nie zdążył, mógł je spotkać na mieście także w kolejnych dniach. Po raz ostatni pasażerów w ruchu liniowym woziły 18 listopada. – Aktualnie na stanie MPK Poznań znajduje się siedem jednokierunkowych tramwajów GT8 z Dusseldorfu (trwa procedura ich wycofywania) oraz 5 dwukierunkowych tramwajów GT8/o z Frankfurtu nad Menem – informuje Agnieszka Smogulecka, rzecznik prasowy MPK Poznań. Dwukierunkowe pojazdy wciąż będą wyjeżdżać na trasy.

Tramwaje jednokierunkowe nie będą już wozić pasażerów w ruchu liniowym, co nie oznacza, że całkowicie znikną z pejzażu miasta. – GT8 będą wykorzystywane na liniach turystycznych oraz w trakcie wydarzeń specjalnych, czy przejazdów zamkniętych obsługiwanych przez pojazdy historyczne. Spośród właśnie wycofywanych, jako zabytkowy zostanie zachowany tramwaj nr 702 – mówi Smogulecka.

Niewykluczone też, że jeden wóz trafi za granicę. – Otrzymaliśmy z Dusseldorfu sygnał o wstępnym zainteresowaniu jednym „Helmutem”, na razie jednak jest zbyt wcześnie, aby przesądzać czy faktycznie tramwaj zostanie odsprzedany – wskazuje Agnieszka Smogulecka.

Kilka Helmutów zmieni też swoje przeznaczenie. – Na wozy techniczne wytypowane zostały tramwaje o numerach 697, 699, 703, 707 i 708 – wylicza rzeczniczka.

– Pozostałe tramwaje, po wymontowaniu sprawnych lub nadających się do regeneracji części, zostaną zezłomowane. Oczywiście, bezpośrednio po wyłączeniu z ruchu, ze wszystkich tramwajów demontowane są urządzenia wchodzące w skład systemów informacji pasażerskiej, ITS i PEKA (urządzenia te są wykorzystywane w nowych pojazdach) – dodaje Agnieszka Smogulecka.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań pożegnał tramwaje „Helmuty”

Komunikacja

Poznań pożegnał tramwaje „Helmuty”

jd/inf. pras. 15 listopada 2019

Poznań. Testy na rondzie Żegrze z tramwajami. Będzie ciszej

Przestrzeń

Poznań. Testy na rondzie Żegrze z tramwajami. Będzie ciszej

jd/inf. pras. 16 sierpnia 2019

Poznań: Wagon typu I w tym roku nie wyjedzie na ulice miasta

Komunikacja

Poznań: Wagon typu I w tym roku nie wyjedzie na ulice miasta

Kasper Fiszer 13 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5