Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań z przetargiem na projekt trasy tramwajowej na Ratajczaka

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-01-11 12:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań z przetargiem na projekt trasy tramwajowej na Ratajczaka
fot. GSV
Poznańskie Inwestycje Miejskie rozpisały przetarg na wykonanie projektu nowej trasy tramwajowej i przebudowy ul. Ratajczaka. Kompletne przebudowane zostanie skrzyżowanie Niezłomnych, Matyi, Królowej Jadwigi i Wierzbięcice, gdzie pojawią się dodatkowe przejścia naziemne.

Przedmiotem przetargu jest przygotowanie projektu dla budowy trasy tramwajowej wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ul. Ratajczaka. Wykonawca będzie też pełnił nadzór autorski nad realizacją prac.

Jeden z torów będzie prowadzić z ul. Św. Marcin w Ratajczaka. Tor w przeciwną stronę będzie doprowadzony do pl. Wolności. Na skrzyżowaniu Niezłomnych, Matyi i Królowej Jadwigi zaplanowano rozjazdy we wszystkich kierunkach. Nowy przystanek przewidziano przy Starym Browarze – ten po zachodniej stronie zostanie wybudowany w formie przystanku wiedeńskiego. Na torowisku między ul. Św. Marcin a Taczaka ma odbywać się także ruch samochodowy. 
W założeniach przyjęto szereg rozwiązań, które mają poprawić estetykę ulicy. Ulica ma posiadać jeden pas ruchu, w jedną stronę. Założono tradycyjną, prostoliniową kompozycję ulic, bez zbędnych przełamań kierunku prowadzenia (np. esowania), wysepek i elementów ograniczających. Jezdna i chodniki mają być na jednym poziomie.

Na skrzyżowaniu Niezłomnych, Matyi i Królowej Jadwigi przewidziano spore zmiany w zakresie ruchu pieszego. Pojawią się pasy po zachodniej stronie. Jedno z wyjść z przejścia podziemnego po północnej stronie ulicy (w stronę parku) oraz wyjścia na przystanki tramwajowe przewidziano do zasklepienia. Drugie z wyjść po północnej stronie skrzyżowania wymaga przebudowy, by dostosować jego geometrię do lokalizacji przejścia naziemnego. Po wschodniej stronie zaplanowano przystanki awaryjne.


Skrzyżowanie Niezłomnych, Matyi, Królowej Jadwigi i Wierzbięcice. Założenia projektowe

Termin składania ofert upływa w połowie lutego. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz dodatkowe doświadczenie personelu wykonawcy (40%). W ciągu 120 dni od podpisania umowy powstać ma projekt koncepcyjny. Na realizację kompletnej i uzgodnionej dokumentacji projektowej przeznaczono 360 dni. W ciągu kolejnych 104 dni wykonawca ma przekazać zamawiającemu wykonalną decyzję budowlaną.


Skrzyżowanie Ratajczaka i św. Marcin. Założenia projektowe

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5