MPK Poznań otworzył oferty w przetargu na dostawy pięciu nowych autobusów o długości 7,5-8 m. O zamówienie ubiegają się trzy firmy. Pojazdy mają się pojawić w stolicy Wielkopolski jeszcze w tym roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu fabrycznie nowych autobusów typu mini o długości 7,5–8,0 m. Szerokość całkowitą określono na maks. 2,2 m. Pojazd ma mieścić co najmniej 35 pasażerów, w tym min. 14 miejsc siedzących i min. jedno miejsce na wózek dla osób niepełnosprawnych. Dopuszczalne drzwi w układzie 1-2 lub 2-2 (szerokość drzwi jednoskrzydłowych min. 700 mm, dwuskrzydłowych min. 1000 mm). Wymagany jest silnik diesla o mocy min. 130 kW. Przewidziano wentylację, ogrzewanie i klimatyzację, nagłośnienie, monitoring, ładowarki USB do urządzeń mobilnych, system zliczania pasażerów.
Nowe pojazdy będą miały całkowitą masę dopuszczalną 7,5 t. – Minibusy będą kierowane przede wszystkim
na linie obsługujące osiedla z dużym zapotrzebowaniem na transport publiczny, gdzie odległość do przystanków tramwajowych i autobusowych może zniechęcać potencjalnych pasażerów. Trasy te będą stosunkowo krótkie. Ich zadaniem będzie dowiezienie pasażerów do linii tramwajowych i autobusowych, ale także zapewnienie komunikacji w obrębie osiedla, co podniesie atrakcyjność transportu publicznego. W najbliższym czasie propozycje linii minibusowych planujemy konsultować z radami osiedli – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.
Dzisiaj (30 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Truck Export-Import Wynajem oferuje 3,333 mln zł brutto, MMI – 3,840 mln zł, a EvoBus Polska – 5,689 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 4,305 mln zł brutto.
Zamawiający wymaga, aby udział towarów lub oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców przekraczał 50 %. O wyborze zdecydują cena (70%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%). Warunki gwarancji (6%) oraz gotowość techniczna (4%). Premiowane będą dostępność niskiej podłogi na całej długości, zastosowanie funkcji dodatkowego obniżenia pojazdu, drzwi w układzie 2-2, zawieszenie pneumatyczne w II osi, a także jak najniższe zużycie paliwa. Zamawiający wymaga zaoferowania wskaźnika gotowości technicznej w okresie gwarancji całopojazdowej na poziomie min. 85%. Dostawy mają zostać zrealizowane do 19 listopada 2021 r., przy czym odbiory mogą rozpocząć się najwcześniej 18 października.