Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań wyremontuje torowisko na ulicach Fredry i Mielżyńskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań wyremontuje torowisko na ulicach Fredry i Mielżyńskiego
fot. Jakub RöslerSiemens Combino na przysatnku Fredry w Poznaniu. 6 stycznia 2022 roku
Jedną z części przetargu na modernizację śródmieścia Poznania w ramach Projektu Centrum, jest gruntowny remont trasy tramwajowej od Mostu Teatralnego do Placu Cyryla Ratajskiego. W ramach prac zmodernizowane zostaną przystanki, zostanie także wymienione torowisko oraz sieć trakcyjna. Na zadanie przeznaczono

W Poznaniu od kilku lat trwa realizacja Projektu Centrum, a więc programu mającego na celu rewitalizację ścisłego centrum miasta, z ulicą Święty Marcin jako centralnym punktem tego zadania. Jest to ogromny projekt, który jest podzielony na wiele mniejszych zakresów. Niektóre z nich zostały już zrealizowane, tak jak remont fragmentu Świętego Marcina od Gwarnej do Ratajczaka, inne są w trakcie realizacji, a jeszcze inne w fazie przetargowej lub tuż przed nią. Rewitalizacja ma przynieść uspokojenie ruchu samochodowego, nadanie priorytetu pieszym i rowerzystom oraz komunikacji miejskiej. Znacznie rozwiną się trasy tramwajowe w tym obszarze.

Nowe możliwości tramwajów

Powstanie zupełnie nowa trasa w ulicy Ratajczaka, która ułatwi podróże z centrum w kierunku Wildy i Dębca. Na zbiegu ulicy Towarowej i Alei Niepodległości wykonana zostanie nowa relacja skrętna, która pozwoli tramwajom na kursowanie także w kierunku Gwarnej i Ratajczaka. Ostatnio rozpisano przetarg na kolejny element tego wielkiego zadania, a więc prace od Alei Marcinkowskiego do Okrąglaka, z czego część z nich stanowi opcję do całego zadania. W jej ramach może powstać także nowa relacja przy Okrąglaku, która pozwoli tramwajom skręcać z ulicy 27 grudnia w ulicę Mielżyńskiego. Na ten moment nie wiemy jeszcze, czy miasto skorzysta z tej opcji.

Remont kolejnego odcinka

Częścią najnowszego przetargu jest także remont sieci tramwajowej na odcinku od Mostu Teatralnego do Placu Cyryla Ratajskiego. Odcinek ten obejmuje dwie ulice, a więc Fredry oraz Mielżyńskiego. Przetarg przewiduje przebudowę torowiska na całym omawianym odcinku, a także prace związane z przystankami pasażerskimi. Ponadto zaplanowano przebudowę istniejących chodników, czy też odwodnienie przebudowanego torowiska. Modernizacji i drobnym zmianom ulegnie także układ torowy.

Nowe wiaty i wydłużone perony

W zakresie przystanków inwestycja obejmie: Most Teatralny zlokalizowany w ciągu ulicy Fredry, przystanki Fredry w obu kierunkach, a także przystanki Ratajskiego znajdującę się na Placu Cyryla Ratajskiego. Na przystanku Most Teatralny zaplanowano przebudowę nawierzchni peronowej, a także wydłużenie samego peronu do długości 75 metrów. Lekko zmienione będzie także miejsce dwóch nowych wiat przystankowych.

Przystanki na Fredry nie ulegną zmianie. Największe zmiany zajdą na przystanku Ratajskiego. Oba przystanki zostaną kompleksowo przebudowane, tak aby mogły z nich korzystać osoby o ograniczonej mobilności. Pojawi się także oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej, a także elementy małej architektury i nowe wiaty peronowe. Oba perony zostaną wydłużone do 45 metrów. Odrestaurowane mają zostać także ogrodzenia zieleńców, które znajdują się na placu.

Jako iż jest to część większego projektu, zamawiający nie umożliwił składania ofert częściowych, obejmujących tylko to zadanie. Całość prac, na które opiewa ogromny przetarg wykona więc ten sam podmiot. Oferty w postępowaniu można składać do 8 lutego 2022 roku, a termin wykonania remontu torowiska na ulicach Fredry i Mielżyńskiego to 390 dni od dnia podpisania umowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Poznań. Prace w centrum opóźnione. Co z powrotem tramwajów?

Przestrzeń

Poznań. Prace w centrum opóźnione. Co z powrotem tramwajów?

Jakub Rösler 28 sierpnia 2023

Poznań chwali się zielenią w ramach Projektu Centrum

Komunikacja

Poznań chwali się zielenią w ramach Projektu Centrum

Redakcja/inf. pras. 26 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Poznań. Prace w centrum opóźnione. Co z powrotem tramwajów?

Przestrzeń

Poznań. Prace w centrum opóźnione. Co z powrotem tramwajów?

Jakub Rösler 28 sierpnia 2023

Poznań chwali się zielenią w ramach Projektu Centrum

Komunikacja

Poznań chwali się zielenią w ramach Projektu Centrum

Redakcja/inf. pras. 26 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5