Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Trasa tramwajowa na Naramowice – kontynuacja prac na pętli Wilczak

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-03-11 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Trasa tramwajowa na Naramowice – kontynuacja prac na pętli Wilczak
fot. UM Poznań
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, po zaplanowanej ze względu na warunki pogodowe przerwie zimowej, na pętlę tramwajową Wilczak wróciły ekipy budowlane. Prowadzone są prace instalacyjne i pierwsze roboty ziemne. Z dnia na dzień natężenie prac na pętli będzie rosnąć.

W ramach projektu przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz z siecią trakcyjną. Na pętli pojawią się również przebudowane perony tramwajowe z nowymi wiatami przystankowymi, a całość uzupełnią elementy małej architektury, systemu identyfikacji miejskiej oraz stacja trakcyjna dla przyszłej trasy tramwajowej. Ciągi komunikacyjne w obrębie pętli zostaną wyposażone w rozwiązania ułatwiające poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami wzrokowymi.

Do tej pory, we współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym zdemontowano dotychczasową infrastrukturę tramwajową – torowiska, słupy trakcyjne i perony, a w porozumieniu z Zakładem Lasów Poznańskich wycięto drzewa i krzewy, które z czasem zostaną zastąpione nasadzeniami kompensacyjnymi.

Prace na pętli Wilczak, których efektem będzie przygotowanie wyprowadzenia torowiska tramwajowego w kierunku północnym, to pierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu, prowadzonej w formule "zaprojektuj i wybuduj". Równolegle, zgodnie z przyjętym harmonogramem, projektowane są pozostałe odcinki trasy do Naramowic. Do końca marca znany będzie docelowy kształt pasa drogowego i trasy tramwajowej na tym odcinku. Według planu w pierwszym kwartale przyszłego roku powinny zostać skompletowane wszystkie decyzje umożliwiające terminową realizację inwestycji.

Realizacja inwestycji ma zakończyć się w 2021 roku, a jej celem jest kompleksowa budowa nowego układu komunikacyjnego – nowego torowiska o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg, łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami. Na nowej trasie tramwajowej zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małą architekturą.

Wartość zadania sięga 380 mln zł. Ponad 155 mln zł z tej kwoty dołoży Unia Europejska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5