W Poznaniu do użytku oddano kolejną część torowisk tramwajowych, które przechodziły gruntowną modernizację. Tym razem prace objęły fragment ulicy 28 czerwca 1956 roku, które były kontynuacją inwestycji na ulicy Wierzbięcice. 1 sierpnia na wyremontowany odcinek wróciły tramwaje.
W stolicy Wielkopolski końca dobiega kolejny remont fragmentu sieci tramwajowej. Tym razem inwestycja objęła swoim zakresem torowiska na Wildzie, a dokładniej na fragmencie ulicy 28 czerwca 1956 roku, od Wierzbięcic do Kilińskiego oraz Krzyżowej. Była to kontynuacja prac, które pozwoliły na metamorfozę ulicy Wierzbięcice, o której można przeczytać
w tym tekście. – W sobotę, 30 lipca, przeprowadziliśmy próby techniczne trasy, to standardowa procedura w ramach której różne modele tramwajów testują torowisko. 1 sierpnia powróciły regularne kursy. Równolegle wykonawca będzie udostępniał kierowcom kolejne fragmenty jezdni i chodników. Na ul. 28 Czerwca 1956 r. toczyć się będą jeszcze prace wykończeniowe, dlatego nadal prosimy o zachowanie ostrożności – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji.
Prace objęły swoim zakresem przede wszystkim modernizację torowiska tramwajowego, które zostało przebudowane i wykonane w nowej technologii ograniczającej drgania. Duża część torowiska została pokryta rozchodnikiem, dzięki czemu Poznań zyskał kolejne odcinki zielonego torowiska. Co istotne, w ramach prac na większości remontowanego odcinka odseparowano torowisko od jezdni, dzięki czemu auta nie będą już blokować tramwajów, co często zdarzało się przed rozpoczęciem prac.
Przy Rynku Wildeckim wykonano nowe przystanki w formie antyzatok. Są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a na przystankach zamontowano system informacji pasażerskiej, wiaty oraz stojaki rowerowe. Nowe przystanki agregują wszystkie linie tramwajowe przejeżdżające przez ten rejon Wildy, tak więc mieszkańcy nie będą już musieli szukać właściwego przystanku, ponieważ przed remontem przystanki znajdowały się zarówno na Wierzbięcicach jak i na Górnej Wildzie.
Remont objął także jezdnię, która zyskała nową nawierzchnię, podobnie stało się również w przypadku miejsc parkingowych. Od 1 sierpnia na remontowane torowisko wróciły już tramwaje, lecz nie oznacza to, że prace się zakończyły. Ciągle do skończenia pozostały bowiem prace brukarskie oraz montaż małej architektury i zagospodarowanie zieleni.