Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na PST w wigilię

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
14-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak zapowiedział, że tramwaje pojadą pierwszym odcinkiem zmodernizowanej Pestki już 24 grudnia. Dwukierunkowe wagony będą docierać do przystanku Słowiańska, gdzie będą zmieniać kierunek jazdy i kierować się do centrum miasta. Trasą PST pojedzie linia 3, której przebieg zostanie zmieniony, choć nadal będzie ona docierać na Naramowice.

Dzisiaj, 14 grudnia, odbyła się konferencja prasowa w sprawie zaawansowania prac przy modernizacji Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Jak przekazał Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania, prace na pierwszym odcinku, między Mostem Teatralnym a Słowiańską, dobiegają końca, dzięki czemu tramwaje wrócą na ten fragment trasy już 24 grudnia bieżącego roku. Jak na razie trasę będą musiały obsługiwać wagony dwukierunkowe, które po dojeździe do Słowiańskiej zmienią kierunek jazdy oraz tor, dzięki nakładce torowej, i skierują się z powrotem do centrum Poznania.

Szybkie tempo prac

– Od początku zakładaliśmy wcześniejsze uruchomienie komunikacji tramwajowej na tym pierwszym odcinku, do przystanku Słowiańska. Pierwotnie miał być to styczeń, ale dzięki sprawnej pracy firmy PORR oraz konsorcjum NDI możemy otworzyć ten ponad 1,5 kilometrowy odcinek trasy już za kilka dni - w Wigilię – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Jak na razie do Słowiańskiej dojeżdżać będzie linia tramwajowa numer 3, która połączy Słowiańską z Naramowicami. Obecna trasa “trójki” ulegnie więc nieznacznej zmianie, ponieważ aktualnie kursuje ona z Naramowic na Górczyn. Od 24 grudnia tramwaje jadące z Naramowic będą skręcać z ulicy Głogowskiej na przystanek tramwajowy Dworzec Zachodni zlokalizowany na PST, aby potem kierować się już “Pestką” do Słowiańskiej.

Tramwaje pojadą na razie z ograniczoną prędkością

Jak przekazano podczas konferencji, uruchomienie kursów do Słowiańskiej nie oznacza, że inwestycja na pierwszym odcinku PST została zakończona. Konieczne będą jeszcze prace, które nie będą wymagać zamknięcia trasy dla ruchu regularnego, a część z nich będzie też można wykonać w nocy, kiedy tramwaje nie będą kursować. Jak na razie na trasie będzie obowiązywać ograniczenie prędkości.

Zakres prac na pierwszym odcinku Pestki obejmował m.in. wymianę całego torowiska wraz z podtorzem, czyszczenie koryt balastowych estakady nad Bogdanką oraz wiaduktu nad ulicą Poznańską. Prace na tym odcinku ciągle się toczą, co było widoczne również w trakcie trwania konferencji prasowej. W najbliższych dniach będzie wykonywane profilowanie torowiska oraz regulacja sieci trakcyjnej.

Wraca 8. Na Jeżyce

Wraz z uruchomieniem pierwszego odcinka PST na trasę wraca też zawieszona linia numer 8. Połączy ona Górczyn z Ogrodami przez ulicę Głogowską, Roosevelta oraz Dąbrowskiego. Dzięki temu mieszkańcy Jeżyc zyskają kolejną linię tramwajową, która powinna zastąpić brak linii numer 17.

Nowe tory na drugim, dłuższym odcinku

Jak przekazano na konferencji, coraz bardziej zaawansowane są również prace na drugim odcinku, od Słowiańskiej do Szymanowskiego. Zakończono roboty podtorowe w kierunku osiedla Sobieskiego, dzięki czemu można było rozpocząć układanie podkładów oraz toru. Widać to już na fragmentach od Słowiańskiej do Al. Solidarności oraz dalej w kierunku przystanku Lechicka. W listopadzie zakończono również budowę nowej krawędzi peronowej na przystanku Aleje Solidarności. Całość prac na drugim fragmencie inwestycji, objętym dofinansowaniem z Polskiego Ładu, ma zakończyć się na przełomie maja i czerwca 2023 roku.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PST. Duża część torowiska na obu torach gotowa

Komunikacja

PST. Duża część torowiska na obu torach gotowa

Jakub Rösler 08 marca 2023

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Komunikacja

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Jakub Rösler 19 stycznia 2023

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Przestrzeń

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Jakub Rösler 24 października 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Komunikacja

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Redakcja/inf. pras. 15 września 2022

3 tygodnie remontu PST w Poznaniu. Jak toczą się prace?

Komunikacja

Poznań. Remont Pestki rozpocznie się 1 sierpnia

Komunikacja

Zobacz również:

PST. Duża część torowiska na obu torach gotowa

Komunikacja

PST. Duża część torowiska na obu torach gotowa

Jakub Rösler 08 marca 2023

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Komunikacja

Poznań. Drugi etap remontu PST bez opóźnień

Jakub Rösler 19 stycznia 2023

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Przestrzeń

Poznań. Remont trasy PST bez opóźnień

Jakub Rösler 24 października 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Komunikacja

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Redakcja/inf. pras. 15 września 2022

3 tygodnie remontu PST w Poznaniu. Jak toczą się prace?

Komunikacja

Poznań. Remont Pestki rozpocznie się 1 sierpnia

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5